Zapytaj lekarza

7 1 6 , 9 6 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

20kg do zrzucenia po ciąży

Witam. Mam 22 lata, 178cm wzorstu i 95kg. Rok temu urodziłam ślicznego synka, piersia karmilam w sumie tylko niecały miesiąc ale diete zaczylam jakieś pół roku temu. Już zgubiłam ponad 15kg [dieta 1000-1200kcal-do poludnia weglowodany a pozniej białka, rower co 2 dzien]. Wiem jak mam się odchudzac, czego nie jesc a co jesc, natomiast nie wiem co mam zrobić z moim brzuchem. Chudne wszedzie tylko niestety ten brzuszek... Sa jakies sposoby aby odzyskal dawny wyglad?? Dziekuje z gory za odpowiedz!!
KOBIETA, 22 LAT ponad rok temu

Zdrowa żywność

Nie ma osoby, która przynajmniej raz nie spotkałaby się ze stwierdzeniem, że jesteśmy tym, co jemy. Żywność, którą spożywamy i trawimy staje się częścią nas samych, jednak wiele osób zapomina o tym i odżywia się niezdrowo.

Witam,
Utrata 20 kg to kwestia około 5 miesięcy (w Pani przypadku ten okres może trochę się wydłużyć, ponieważ dietę stosuje Pani od dłuższego czasu i może pojawić się chwilowy, fizjologiczny zastój masy ciała).
Jeśli chodzi o brzuch, to na pewno dużą poprawę uzyska Pani poprzez ćwiczenia tej partii ciała. Niektóre kluby fitness oferują specjalne zajęcia dla mam i kobiet w ciąży. Nie są to zajęcia forsowne, pozwalają jednak na powrót do dawnej sylwetki.
Pomocne mogą być następujące ćwiczenia:

- skłony tułowia w przód w leżeniu tyłem (musi Pani położyć się na plecach, ręce ułożyć za głową, uda ustawić pionowo do podłoża, ugiąć kolana, ramiona oderwać od podłoża i przyciągnąć kolana do głowy, jednocześnie zginając kręgosłup),
- skłony tułowia w leżeniu tyłem (na plecach) ze stopami na podłodze (tzw. spięcie),
- unoszenie tułowia z podłogi (tzw. brzuszki - jeśli nie czuje się Pani na siłach, by podnieść tułów do pozycji siedzącej, może Pani wykonywać lekkie spięcia tuż nad podłogą),
- unoszenie miednicy w leżeniu tyłem, czy
- skręty miednicy w leżeniu tułem (na plecach),
- brzuszki skośne.

W ciągu dnia może Pani wykonywać spięcia mięśni brzucha (napinać tą część ciała w czasie chodzenia, czy siedzenia). Dobrym pomysłem może być pływanie.
Pozdrawiam serdecznie.

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy