Zapytaj lekarza

7 3 6 , 9 7 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Antybiotyk Ospamox i antykoncepcja hormonalna a ryzyko ciąży

Witam.Od 6 dni leczę się antybiotykiem Ospamox ,przyjmuje również antykoncepcje hormonalna logest . Podczas przyjmowania antybiotyku w 4 dniu doszło do stosunku z moim partnerem dodam ze nie zastosowaliśmy dodatkowego zabezpieczenia .ponadto krotko przed zaczęciem antybiotyku miałam okres. a w dniu zbliżenia zażyłam 3 tabletkę z blistra logestu. dodam również ze od zaczęcia antybiotyku mam rozwolnienie.Czy mogę zajść w ciąże?Co powinnam robić w tej sytuacji?
KOBIETA, 26 LAT ponad rok temu

Jak wykonać test ciążowy?

Lek. Paweł Baljon
77 poziom zaufania

Witam serdecznie. W takiej sytuacji należałoby stosować dodatkowe zabezpieczenie zarówno w trakcie antybiotykoterapi jak i przez 7 dni po jej zakończeniu. Tak więc nie można wykluczyć ciąży wynikającej z obniżenia skuteczności tabletek.

lekarz w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Kielcach.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy