Zapytaj lekarza

7 4 2 , 0 5 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Brak apetytu i uczucie ciężkości w żołądku

Witam, mam 14 lat i od dłuższego czasu (5-6 miesięcy) borykam się z bólem brzucha w okolicy pępka, więc chyba problemy jelitowe. Towarzyszy mi przy tym strasznie wzdęty brzuch, szczególnie po zjedzeniu posiłku (nawet małego, lekkiego), brak apetytu, twardy brzuch, uczucie ciężkości. Jem normalnie chociaż nie mam na to ochoty, ale moi rodzice mnie zmuszają, więc nie mogę schudnąć (udało mi się zrzucić tylko 2kg). Kiedyś ten ból występował okresowo co 6-7 dni i trwał max 3 dni. Teraz zdarza się coraz częściej. Odżywiam się zdrowo, nie jem słodyczy, chipsów itp., bo z powodu tych bólów nie mam na to ochoty. Po każdym posiłku mam ucisk w jelitach, powiększony, twardy brzuch i uczucie ciężkości. Najbardziej dokucza mi brak apetytu i uczucie ciężkości (bez przerwy) czasami czuję jakbym była w 9-tym miesiącu ciąży. Co to jest?
14 LAT ponad rok temu

Zdrowa żywność

Nie ma osoby, która przynajmniej raz nie spotkałaby się ze stwierdzeniem, że jesteśmy tym, co jemy. Żywność, którą spożywamy i trawimy staje się częścią nas samych, jednak wiele osób zapomina o tym i odżywia się niezdrowo.

Lek. Magdalena Szymańska
65 poziom zaufania

Dzień dobry!

Opisywane objawy mogę sugerować, że mamy do czynienia z tzw. bąbnicą. Stan taki ma miejsce gdy po posiłku w przewodzie pokarmowym gromadzą się  gazy, które nie chcą przesuwać się dalej. Kiedy trawinie w obrębie układu pokarmowego przebiega zbyt powoli, pokarm zaczyna zalegać i fermentować.

Główne przyczyny wzdęć to :

- zbyt duże kęsy połykanego jedzenia,
- potrawy ciężkostrawne
- zbyt duża ilość przyjmowanego błonnika,
- przyczyny chorobowe tj. zaparcia, biegunki, choroby zapalne jelit, zespół jelita drażliwego, alergie pokarmowe.

Jeżeli wzdęciom nie towarzyszą inne objawy nie należy się nimi martwić gdyż nie są groźne.   Poprzez zmianę diety, przyzwyczajeń czy za pomocą środków farmakologicznych można sobie z nimi łatwo poradzić.
Natomiast jeśli wystąpią któryś z objawów :

- krew stolcu,
- powtarzające się biegunki i zaparcia,
- utrata masy ciała,
- uporczywe bóle brzucha,

należy udać się do lekarza diagnostyki.

Pozdrawiam!

Lekarz medycyny na specjalizacji z dermatologii i wenerologii.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy