Zapytaj lekarza

7 4 0 , 9 1 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Brzuch i talia - jakie ćwiczenia?

Witam ;) mam 16 lat ważę 55 kg, jestem kobieta, prowadzę normalny tryb życia jak każda nastolatka, ćwiczę na wf'ie i od kilku dni zaczęłam biegać ;) próbowałam się  odchudzać lecz bardzo lubię jeść i długo bez jedzenia nie wytrzymuje normalnie jadam kromkę chleba z serem lub cienka szynką na śniadanie oraz piję herbatę z 2 łyżeczkami cukru w szkole na drugie śniadanie przeważnie jem też bułkę lub kanapkę z serem później obiad i wieczorem sporo zjadam gdy jestem w domu lecz ograniczyłam słodycze jem batona raz na 3 dni i nie jem chipsów ewentualnie w weekend pijam napoje wszelkiego rodzaju, w rodzinie raczej nie występuje nadwaga i nie choruję na choroby przewlekłe. Bardzo chciałabym zrzucić brzuch i mieć ładniejsza talie, ale nie wiem czy bieganie i lekkie ćwiczenia bez diety pomogą? Jeżeli nie to jaką dietę powinnam stosować żeby jak najszybciej zrzucić brzuch może jakieś kremy i tabletki? Boje się  tylko efektu jojo bo chciałabym jak najszybciej zrzucić te fałdki i wymodelować talie. Proszę o szybką odpowiedz pozdrawiam ;)
KOBIETA, 16 LAT ponad rok temu

Indeks glikemiczny potraw

Z pewnością każdy z nas słyszał o indeksie glikemicznym potraw. Ale czy wiemy, czym to tak naprawdę jest? Obejrzyj film i dowiedz się więcej na ten temat.

Witam,

Nie podałaś wzrostu, stąd ciężko jest mi określić, jak kształtuje się proporcja masy ciała do tej wartości.
Odnośnie odżywiania, zachęcam do zapoznania się z Piramidą Zdrowego Żywienia dla zdrowych dzieci i młodzieży:
http://www.izz.waw.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Ite... dzieci
Nie potrzebujesz kremów i tabletek - racjonalne odżywianie i regularnie podejmowany wysiłek fizyczny pomogą.
  Odnośnie ćwiczeń - zajrzyj na www.abccwiczenia.pl (propozycje ćwiczeń kształtujących brzuszek przeznaczone są dla osób zdrowych, w związku z Twoim młodym wiekiem, w czasie ich wykonywania powinnaś być nadzorowana przez osobę dorosłą).

Jadaj regularnie, co ok. 3h, łącznie 4-5 posiłków dziennie.
To, co rzuca się w oczy to brak warzyw i owoców w diecie.
Zwłaszcza te pierwsze polecane są ze względu na niską kaloryczność i dużą zawartość witamin i składników mineralnych.

Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy