Zapytaj lekarza

1 , 0 3 0 , 4 8 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

ChAD z objawami psychotycznymi

Witam. Żona ma chad (mania) z objawami psychotycznymi. Leki: Euthyrox 50 1/0/0, Absenor 300mg 2/0/3, Kwetaplex xr 300mg 0/2/0, haloperidol 0/0/1 i co 2 tyg. Decaldol 50mg/ml. Jest taki schemat. Po przyjęciu Decaldolu po 9 dniach, żona śpi całymi dniami, brak sił, w nocy poty i dużo śliny. Po 5 dniach "śpiączki" wraca w miarę do normy. Lekarz odstawiał haloperidol z 15mg, na 5mg noc.Czy odstawiać całkowicie halop, czy lepiej Decaldol? Jeżeli tak, to proszę o podpowiedź w jakich dawkach to robić?
MĘŻCZYZNA, 43 LAT ponad rok temu

Rozpoznanie choroby afektywnej dwubiegunowej

Dzień dobry,

Najlepiej jak Państwo porozmawiają z lekarzem prowadzącym, ponieważ to on zna historię leczenia żony.

0

Witam Pana,
Rozumiem, że zapytanie wynika z troski o Pana żonę, jednak jakiekolwiek samodzielne modyfikacje leków mogą więcej zaszkodzić niż pomóc, np doprowadzić do nawrócenia manii. Jeśli ma Pan wątpliwości co do efektów działania preparatów to proszę skonsultować się z lekarzem prowadzącym leczenie. Tylko on ma niezbędne informacje odnośnie historii choroby i konsekwencji stosowania przez żonę konkretnych leków. Odradzam samodzielne odstawianie leków oraz modyfikację stosowanych dawek.

Pozdrawiam!

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy