Zapytaj lekarza

7 4 2 , 2 8 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Co jeść gdy ma się zaparcia?

do dietetyka pytanie: Co robic tzn.jesc na zaparcia. Jadlam juz jablka, suszone sliwki, inne owoce, surowki, nic nie pomaga. Mam skrecone lelita po 3 operacjach brzusznych!Pije tez maslanke naturalna i nic?? Coloc C malo mi pomaga!
KOBIETA, 67 LAT ponad rok temu

Grejpfrut na odporność

Mgr Justyna Luty Dietetyk, Gdańsk
49 poziom zaufania

Dzień dobry,

może Pani wypróbować probiotyków (proszę skonsultować swój problem z farmaceutą).
Poza tym regularny wysiłek fizyczny zazwyczaj dobrze działa w przypadku spowolnionej perystaltyki jelit - proszę jak najwięcej spacerować. Nie zapominać o piciu wody - osoby starsze często nie czują pragnienia, prosze mieć pod ręką zawsze kubek z wodą. Można również dodawać do surowych potraw łyżeczkę oliwy z oliwek (nalepiej do śniadania).

Jeśli mimo wszystko te rady nie dadzą pozytywnego rezultatu, proszę skontaktować się z lekarzem.

Serdecznie pozdrawiam,
Justyna Luty
Dietetyk kliniczny
[url=http://www.justynaluty.pl/]http://www.justynaluty.pl/[/url]

0

Droga Pani!

Zapracia wynikają przede wszystkim z codziennie popełnianych błędów żywieniowych. Posiłki powinny być odpowiednio zbilansowane, także pod względem błonnika. Nie należy zapominać o spożywaniu minimum 1,5 litra wody mineralnej dziennie, aby owy błonnik mógł spełniać swoje funkcje. Proponuję, żeby udała się Pani na konsultację dietetyczną, gdzie otrzyma Pani konkretne zalecenia pomagające Pani uporanie się z tym problemem!

Pozdrawiam!

kontakt@dietetycznaodnowa.pl
http://dietetycznaodnowa.pl

0

W celu poprawy pracy metabolizmu proszę jeść regularnie 5posiłków dziennie w odstępach około 3h. Lepiej zjadać mniejsze porcje, ale czyściej, aby nie obciążyć przewodu pokarmowego. Ważne, by jeść bez pośpiechu, dokładnie przeżuwając każdy kęs. Dzień należy zaczynać od pełnowartościowego śniadania. W ten sposób od rana pobudzamy swój organizm do działania, przyspieszamy przemianę materii i każdy kolejny posiłek będzie lepiej trawiony.
Zdecydowanie zdrowszym i korzystniejszym rozwiązaniem dla naszej sylwetki jest jedzenie częściej, ale mniejszych porcji.
Ostatni posiłek należy spożywać ok 3h przed snem. Powinna Pani również pić od 1,5 do 2 litrów wody dziennie, najlepiej pomiędzy posiłkami, aby zapewnić wystarczającą ilość płynów w organizmie.
W diecie nie może zabraknąć błonnika, który poprawia perystaltykę jelit. Proszę sięgać po pełnoziarniste pieczywo, płatki owsiane górskie, kasze, razowe makarony, warzywa i owoce (z nimi ostrożnie ponieważ posiadają sporo cukrów prostych). Produkty te zawierają witaminy z grupy B niezbędne do wytwarzania enzymów trawiennych oraz błonnik regulujący trawienie. Warto również wprowadzić do diety mleczne napoje fermentowane, jogurt naturalny, kefir, maślanka, a także napoje z bakteriami probiotycznymi. Zawarte w nich dobre bakterie regulują trawienie, bakterie probiotyczne zaś wspomagają florę bakteryjną jelita grubego.
Sięga Pani także po świeże zioła, natkę, koperek, bazylię, cząber, rozmaryn, tymianek, miętę, majeranek . Zawierają one olejki eteryczne o działaniu rozkurczającym. Rana na czczo przed śniadaniem można wypić szklankę wody z sokiem z cytryny co również przyczyni się do przyspieszenia przemiany materii.
Proszę zadbać o zdrową i odpowiednio zbilansowaną dietę, która dostarczy wszystkich składników odżywczych w odpowiednich proporcjach. Dieta powinna być dobrana indywidualnie i uwzględniać Pani dzienne zapotrzebowanie energetyczne. Jeżeli miałaby Pani problem z ustaleniem prawidłowego jadłospisu zachęcam do kontaktu:
tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl
Pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk
Dietetyk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy