Zapytaj lekarza

1 , 0 3 7 , 0 6 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Co mam dalej robić aby się pozbyć tego balastu?

Witam, proszę mi powiedzieć co mam jeść aby szybko schudnąć mam 162cm wzrostu 35 lat i troje dzieci moja waga to 67 kg, nigdy tyle nie ważyłam. Nie jem dużo bo zazwyczaj nie mam czasu chciałabym wrócić do swojej wagi 55 kg lecz stosowałam już różne diety i nic. Proszę o radę co mam dalej robić aby się pozbyć tego balastu. Pozdrawiam i czekam na odpowiedz .
ponad rok temu

Czy dieta cud istnieje?

Wiele osób, które chciałyby schudnąć, liczą, że w końcu trafią na cudowną dietę. Chcą zrzucić zbędne kilogramy bez zbędnego wysiłku. Czy to możliwe? Obejrzyj film i sprawdź.

Witam serdecznie,

Szybkie chudnięcie absolutnie nie jest zalecane, gdyż najczęściej powoduje szybki efekt jo-jo i powrót do masy ciała sprzed odchudzania. Aby trwale i bezpiecznie schudnąć zaleca się 5 posiłków dziennie co około 3h. Pomaga to utrzymać stały poziom cukru we krwi, który zapobiega napadom głodu. Wydaje się to bardzo trudne do zrealizowania, ale z doświadczenia wiem, że nawet najbardziej zajęci pacjenci potrafią uregulować swój tryb jedzenia.

Drugą podstawową sprawą jest aktywność fizyczna. Jeśli cierpi Pani na brak czasu nie musi być to basen czy siłownia, ale 20 minut dziennie na bieganie lub rowerek stacjonarny jest jak najbardziej wykonalne.

Jeśli chodzi o samą dietę to należy trzymać się poniższych wskazówek:

  • zrezygnować z potraw smażonych, dań typu fast food, słodyczy, słonych przekąsek oraz słodzonych napojów gazowanych,
  • produkty nabiałowe (jogurty, kefiry) należy wybierać do 1,5% tłuszczu,
  • do każdego posiłku jeść warzywa, do jednego - owoc w ilości ok. 100g-200g,
  • mięso  wybierać chude - drobiowe,
  • 3 razy w tygodniu jeść ryby.

Oczywiście wszystkie potrawy powinny być gotowane.

- należy pić około 2 litrów wody niegazowanej dziennie, które poprawia metabolizm
- wędliny należy jeść drobiowe
- produkty zbożowe wybierać pełnoziarniste: pieczywo i makaron razowy, ryż najlepiej ciemny, płatki naturalne bez dodatku cukru, na przykład owsiane.

Najważniejsza jest regularność. Nasz organizm musi wiedzieć, kiedy dostarczymy mu jedzenie oraz że nie będziemy go skazywać na długotrwały głód. W takich przypadkach, przy kolejnym posiłku, zaczyna on magazynować zapasy i "upychać je" pod postacią tkanki tłuszczowej.

Dieta jest na początku trudna, ale im więcej wysiłku nas kosztuje, tym bardziej wchodzą nam w krew prawidłowe nawyki żywieniowe, które pozwalają utrzymać prawidłową masę ciała nie przez tydzień czy miesiąc, ale przez całe życie.

Dietetyk w Szpitalu Grochowskim im. dr n. med. Rafała Masztaka w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy