Zapytaj lekarza

1 , 0 3 5 , 4 6 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Co mi może dolegać?

Dzień dobry, mam 18 lat i jetem kobietą... Od pewnego czasu mam zawroty głowy, wymioty i jestem osłabiona... Zażywam tabletki RANIGAST i witaminy CENTRUM, ale nic nie pomagają i na pewno nie jestem w ciąży, bo nie jeden raz robiłam testy i nic ;( Lekarz nie jest w stanie mi pomóc, tylko przepisuje mi stale tabletki, więc proszę o pomoc was... Bardzo proszę o pomoc, bo nie wiem, co mam robić. Dziękuję, asia ;)
KOBIETA, 18 LAT ponad rok temu

Polscy naukowcy stworzyli sztuczną krew. To może być przełom w transplantologii

Naukowcy z Politechniki Warszawskiej opracowali sztuczną krew, która, jeżeli przejdzie fazę testową, może okazać się przełomem w medycynie. Wszystko ze względu na innowacyjne właściwości. - Nasza krew będzie w stanie przenosić tlen, czyli w tym wypadku nie tylko rozcieńczymy, ale zapewnimy jej też podstawową funkcję, jaką jest transport gazów - zapowiada prof. Tomasz Ciach, kierownik Laboratorium Inżynierii Biomedycznej Wydziału Inżynierii Chemicznej i Procesowej Politechniki Warszawskiej. Do tej pory ta sztuka nie udała się żadnym naukowcom na świecie. Dlatego wciąż trzeba organizować społeczne zbiórki krwi. Dzięki właściwościom związku, w sztucznej krwi będzie można między innymi przechowywać organy do transplantacji. - Organy, które się pobiera do przeszczepu, bywają otłuszczone bądź uszkodzone, to duży problem. Chcielibyśmy, żeby w czasie ich przechowywania, móc je zregenerować - mówi Agata Stefanek, prezes spółki NanoSanguis S.A. i pracownik Wydziału Inżynierii Chemicznej i Procesowej Politechniki Warszawskiej. Wkrótce sztuczna krew będzie testowana na zwierzętach.ZOBACZ TEŻ: Rewolucyjna metoda walki z rakiem

Witam serdecznie!

Myślę, że porada internetowa nie zastąpi pełnej diagnostyki opisanych przez Panią objawów. Zawroty głowy i osłabienie charakterystyczne są dla anemii (związanej z niedoborem żelaza, kwasu foliowego czy witaminy B12). Warto wykonać badania krwi.

Nie napisała Pani z jakiego powodu przyjmuje wymienione leki. Problemy żołądkowe warto skonsultować z gastrologiem. Być może niezbędna będzie gastroskopia.

Proszę udać się do lekarza.

Życzę dużo zdrowia i pozdrawiam ciepło.

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Ważne tematy