Zapytaj lekarza

7 3 7 , 0 5 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Co zrobić z tymi nogami?

Mam 32 lata, 164 cm i ważę około 67 kg. Ogólnie jestem zadowolona ze swojego wyglądu, tylko NOGI mogły by być dużo, dużo szczuplejsze. Obwód uda około 56 cm, łydki aż 46 cm. To jest dla mnie koszmar. Ostatnio spódniczkę miałam ubraną w wieku 20 lat. Jaką dietę powinnam zastosować aby w tych miejscach pozbyć się tłuszczyku i co z ćwiczeniami. Czy rowerek stacjonarny lub bieżnia to dobry pomysł? Proszę o podpowiedź.
KOBIETA, 32 LAT ponad rok temu

Czemu nie możemy schudnąć?

Mordercze treningi, rygorystyczna dieta, a waga ani drgnie? Wiele osób ma problem ze schudnięciem. Obejrzyj film i dowiedz się, co może być tego przyczyną.

Witam,
niestety nie ma diety, która pomogłaby pozbyć się tłuszczu w wybranym miesjcu, np. tylko na nogach.
Prosiłabym o przeczytanie poniższych zasad zdrowego odżywiania się i zastanowienie się, czy tak wygląda Pani dieta. Jeśli nie, proszę wdrożyć w życie te zasady, a wyjdzie to na na zdrowie dla Pani organizmu oraz z korzyścią dla wyglądu całego ciała, w tym nóg.

  • w ciągu dnia powinniśmy zjeść 4-5 posiłków dziennie, małych objętościowo, po których czuć jeszcze przez chwilę głód (uczucie sytości pojawia się do godziny od skończenia posiłku); będzie to większe śniadanie, obiad i kolacja oraz mniejsze II śniadanie i podwieczorek; ostatni posiłek na 3 godziny przed zwyczajowym pójściem spać; nie dajmy się nabrać na niejedzenie po 18stej godzinie!

  • proszę bezwględnie unikać: słodzonych kolorowych napojów, fast-foodów, dżemów, tłustych produktów, słonych przekąsek, słodyczy. W chwilach, gdy koniecznie chce Pani zjeść coś słodkiego, zwłaszcza jesli trudno przychodzi poprzestanie na kawałeczku czekolady, lepiej nie kusić losu i jeść zamiast tego sorbety, galaretki z owocami, budynie na mleku. Można też przyrządzić naleśniki  z owocami czy owsiankę z dodatkiem rodzynek/suszących śliwek itd.). Na imieniny do znjaomych czy rodziny idziemy najedzeni i poprzestajemy na kawałeczku tortu.

  • najważniejsze jest urozmaicenie (kolory na talerzu zapewnią wszystkie witaminy i minerały oraz poprawią nastrój) oraz zajadanie się produktami o niższej wartości energetycznej (sałatki i surówki - bez ciężkich majonezów, bitej śmietany)
  • w ciągu dnia zjadamy:

5 porcji

produktów zbożowych - wybieramy pełnoziarniste i wysokobłonnikowe (grube kasze, brązowy ryż, ciemne pieczywo) gdyż zapobiegają one zaparciom, wpływają na sytość i zawierają więcej witamin i skł. minerlanych
4 porcje (lub więcej) warzyw, czyli powyżej 400 g - niech warzywa będą tymi produktami, które dają sytość. A mamy lato i wybór teraz jest niemały i niekosztowny. Jemy warzywa jako dodatek do kanapek, kopiasta surówka do obiadu, w postaci zup oraz jako przekąskę w chwilach napadu głodu
1 - 2 porcje owoców, jedna porcja to duzy owoc (taka jak pomarańcza) lub 2-3 mniejsze (śliwki) lub garść drobnych (wiśnie). Nie zaleca się spożywania owoców z dodatkiem miodu czy bitej śmietany.
2 porcje produktów mlecznych (kubek mleka 1,5-2%/ pojemniczek jogurtu bez cukru/ maślanki/ kefiru/ plasterek sera żółtego/ plaster białego) - jogurt z garścią jagód będzie wspaniałym pomysłem na II śniadanie czy podwieczorek
1 porcja białka pod postacią ryby/ warzyw strączkowych (soja, groch, fasola)/ mięsa, szczególnie białego - drób, indyk; stanowczo unikamy produktów z ukrytym tłuszczem - pasztety, paróki, pasztetowe, kiełbasy, salami.
pamiętajmy również o stosowaniu korzystnych tłuszczy roślinnych (margaryny, oliwa z oliwek, olej rzepakowy) i unikaniu zwierzęcych (smalec, masło)

Bardzo ważna jest aktywność fizyczna, dobrze więc, że pyta Pani o nią. Na szczupłe nogi poleciłabym pływanie oraz biegi, zwłaszcza poranny jogging. Można zacząć od truchtu naprzemiennego z szybkim marszem, a z czasem wydłużać okres biegu lub tez skorzystać z bieżni czy rowerka stacjonarnego. Powinno dać to efekty. Trzeba tylko pamiętać, że wysokie obciążenie rozbudowuje tkankę mięśniową, lepsze będzie niższe obciążenie (a więc szybsze tempo jazdy/ biegu). Również aerobic oraz ćwiczenia z jego elementami będą pomocne (np. fat burning, nastawiony na spalanie tkanki tłuszczowej). Najlepiej wybrać się do trenera i zapytac o wskazówki oraz dokładnie zapoznać się dostępnymi  w klubie fitness spotkaniami. Polecam rozciąganie, joge oraz technikę pilatesa, które nie prowadzą do widoczncyh efektów odchudzania, ale nadają gibkości oraz smukłości mięśniom.

Życze powodzenia i czekam na pytania,
Ula Bieniek

Dietetyk, autorka wielu publikacji dotyczączych żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy