Zapytaj lekarza

7 3 7 , 0 4 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czerwone ślady po trądziku

Chodzę do dermatologa od dłuższego czasu, miałam już zapisane sporo lekarstw/maści na trądzik, ale pomimo wszelkich starań nie znika. Pryszcze co prawda schodzą, ale zostaje po nich taki czerwony ślad. Mam tego mnóstwo...wygląda okropnie. Aktualnie stosuję Davercin miejscowo wieczorem, i Benzacne także miejscowo rano, efektów żadnych. Proszę o pomoc.
KOBIETA ponad rok temu

Czym są piegi?

Są przyczyną kompleksów, chociaż wiele kobiet traktuje je jako swój największy atut. Piegi - bo o nich mowa mogą być błogosławieństwem lub przekleństwem. A czym tak naprawdę są piegi? Obejrzyj film i dowiedz się tego.

Lek. Paweł Baljon
77 poziom zaufania

Witam serdecznie. Jeżeli występuje problem z trudno gojącym się trądzikiem z pewnością dochodzi do nadkażenia bakteryjnego zmian. W takiej sytuacji nawet po wygojeniu mogą pozostawać drobne ślady. Dodatkowo problemem może okazać się nadmierna tendencja do bliznowacenia. Być może warto zmienić stosowany preparat. Proszę także pamiętać iż pod żadnym pozorem nie można wyciskać powstałych pryszczy.

lekarz w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Kielcach.
0

Witam,
swoim pacjentom zwykle w takich sytuacjach zalecam izotretynoinę. Po zakończeniu leczenia zabiegi laserem CO2, mosaic lub fraxel.
Pozdrawiam

Lek. med. Bartosz Pawlikowski jest specjalistą w dziedzinie dermatologii i wenerologii. Wiedzę i doświadczenie czerpał podczas nauki akademickiej oraz praktyki zawodowej w różnych polskich placówkach medycznych. Brał również udział w misjach zagranicznych. Aktualnie pracuje w Warszawie w Centrum Lasoterapii i Modelowania Sylwetki Elite.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy