Czy antybiotyk ma wpływ na okres?

Witam, ostatnią miesiączkę miałam 22-25 listopada, wcześniej 26-31 październik, 27 wrzesień - 1 październik, 31 sierpień do 5 września. 12-go grudnia doszło do zbliżenia.

Użyliśmy prezerwatywy i globulki. Byłam wówczas po tygodniowej kuracji antybiotykami (miałam anginę). Niedawno bolały mnie piersi, wydawało mi si,ę że również delikatnie jajniki, jakbym miała dostać miesiączkę. Ale ona się nie pojawiła. Czy antybiotyk ma wpływ na okres? W przeszłości miałam tak kilkakrotnie. Czasem miesiączka mi się spóźnia i jest bolesna. Jaka jest szansa, że jestem w ciąży, i do kiedy powinien pojawić się okres? Proszę o odpowiedź, PM.

KOBIETA ponad rok temu

Czego unikać w ciąży?

Ciąża to wyjątkowy czas w życiu kobiety. Właśnie wtedy powinna ona szczególnie dbać o swoje zdrowie i samopoczucie. Obejrzyj film i dowiedz się, czego powinna unikać kobieta w stanie błogosławionym.

Lek. Aneta Zwierzchowska
74 poziom zaufania

Witam!

Antybiotyki nie powinny mieć wpływu na długość cyklu miesiączkowego. Trudno precyzyjnie ocenić prawdopodobieństwo zajścia w ciąże. Z Pani opisu wynika, że dni płodne w tym miesiącu wypadły w okolicy 6-8 grudnia, tak więc stosunek najprawdopodobniej odbył się w okresie niepłodnym. Zastosowane środki antykoncepcyjne jeszcze bardziej zmniejszają szansę zajścia w ciążę. Proponuję czekać cierpliwie na kolejną miesiączkę, w razie jej dłuższego nie pojawiania się - wykonać test ciążowy.

Pozdrawiam serdecznie!

Lekarz w trakcie specjalizacji z położnictwa i ginekologii.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty