Czy ćwiczenia fizyczne wpłyną negatywnie na moje serce, gdy mam nerwicę?

Mam 22 lata, od jakiegoś czasu mam problemy, z natury narwicowe. Biegałam po lekarzach, wyniki są w porzadku, serce również, o które się tak bałam. Jestem pod stałą opieką psychologa i psychiatry, jednak mimo wszystko lęki towarzyszą mi cały czas. Biorę Lorafen oraz seronil, co często mi pomaga, niestety lęki o moje życie zdażają sie kilkanaście razy na dobę. Ten lęk uniemożliwia mi normalne życie. Zaczęłam bać się wysiłku fizycznego. Wtedy serce szybciej pracuje, obawiam się, że doznam jakiegoś urazu, upadnę i umrę :( Chciałabym zaczać wieczorne bieganie, dla kondycji oraz sampoczucia, jednak lęk przed złym wypadkiem badź uszkodzeniem serca mnie blokuje i kończy sie na tym, że wieczory spędzam w domu. :( Chciałabym zaktywizować swoje życie zwłaszcza, że mam nadwagę, dlatego tak ważne jest dla mnie to czy wysiłek fizyczny podczas nerwicy może mieć zły wplyw na zdrowie, a zwłaszcza na serce.

KOBIETA, 22 LAT ponad rok temu

Profilaktyka udaru mózgu

Udar mózgu, inaczej wylew, jest zespołem objawów klinicznych, które wiążą się z nagłym wystąpieniem zaburzenia czynności mózgu. Utrzymuje się on dłużej niż dobę, a u podłoża nie leży inna przyczyna niż naczyniowa. Profilaktyka udaru mózgu w bardzo dużym stopniu pomaga zapobiec jego wystąpieniu.

Paulina Witek Psycholog, Warszawa
74 poziom zaufania

Szanowna Pani!

Wysiłek fizyczny jest jak najbardziej wskazany przy nerwicy, ponieważ rozładowuje napięcie i zwalcza stres. Powinien być on jednak dostosowany do Pani możliwości. Jeżeli do tej pory nie prowadziła Pani aktywnego trybu życia, proszę zacząć od krótkich dystansów, częstych przerw i treningu mniej wysiłkowego, a bardziej dla relaksu. Najlepiej jest postępować według zasady nic na siłę - jeżeli poczuje się Pani źle, proszę odpocząć bądź zakończyć jogging na ten dzień, a spróbować następnym razem. Jeżeli wysiłkowi fizycznemu towarzyszy wyraźnie przyspieszone tętno i poczucie braku tchu, a do tego ma Pani nadwagę, może dobrze zacząć na przykład od pływania? To już zależy od Pani, w czym czuje się Pani najlepiej i co doda Pani więcej energii i zapału do dalszych ćwiczeń.

Pozdrawiam serdecznie i życzę wytrwałości!

Mgr psychologii klinicznej, psychoterapeuta.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty