Czy jestem w ciąży, czy to wahania hormonów?

Witam! Od prawie roku brałam tabletki antykoncepcyjne. Ostatnio już od 3 miesięcy nie biorę. 2 okresy miałam normalne, ale teraz spóźnia mi się okres już dwa tygodnie. Często mnie boli brzuch, szczególnie rano i często oddaję mocz, piersi mi się powiększyły i bolą. Byłam u ginekologa 2 tygodnie temu i mówił, że wszystko w porządku. Czy możliwe jest, że mógł jeszcze nie wykryć ciąży? Bardzo proszę o odpowiedź.

ponad rok temu

Stosowanie leków przeciwdepresyjnych w ciąży

Lek. Aneta Zwierzchowska
74 poziom zaufania

Witam!

Tak, ciąża mogła być jeszcze niewidoczna w USG. Może Pani jednak spokojnie wykonać test, najprawdopodobniej da już wiarygodny wynik. Ból brzucha (podbrzusza) i częstomocz mogą być jednak związane z zakażeniem pęcherza moczowego. W razie utrzymywania/zaostrzenia się tych objawów, przy braku ciąży, konieczna będzie wizyta u lekarza rodzinnego. Brak miesiączki może też wynikać z rozchwiania hormonalnego, jakie ma prawo mieć miejsce po odstawieniu tabletek.

Pozdrawiam serdecznie!

Lekarz w trakcie specjalizacji z położnictwa i ginekologii.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty