Czy mój jadłospis jest dobry?

Witam ;) Mam 15 lat ,166 cm wzrostu i ważę 48 kg. Czasami słyszę, że jestem chuda, ale nie bardzo w to wierzę ;) Chciałabym ważyć 42 kg i dlatego zaczęłam ograniczać jedzenie, oczywiście nie stosuję głodówek ani innych niemądrych i niezdrowych diet. Po prostu jem mniej, a że już wcześniej miałam skurczony żołądek, to nie jest to dla mnie jakieś wielkie wyrzeczenie. Dziennie jem około 1100-1400 kcal. Staram się jeść co 3 godziny, oprócz tego prowadzę aktywny tryb życia, ćwiczę na wf-ie 4 razy w tygodniu, 2 razy w tygodniu jeżdzę rowerem ok.5km, codziennie chodzę ze szkoły do domu, a mam 3 km, rano i wieczorem robię brzuszki. Dziennie wypijam też 2l  wody. Mój jadłospis wygląda tak: 7.00 Śniadanie - 60g płatków Cheerios ze szklanką mleka 0,5% ; 10.00 - pół lub cała kromka białego chleba z cienkim plasterkiem sera żółtego i keczupem (od dawna nie używam masła i nie słodzę herbaty); 14.30 - to co ugotuje mama przy czym jem na małym talerzu i nakładam sobie pól porcji, np. dziś pół ziemniaka, mały kawałek mięsa i pół ogórka kiszonego. Niestety nie wiem ile te obiady mają zazwyczaj kalorii, szacuję że ok. od 100 kcal (często moja mama gotuje zupy warzywne) do nawet 450 kcal (kiedy są np. pierogi ruskie lub naleśniki, to mimo że jem ich mało to pewnie i tak wychodzi dużo kcal); 16.00 - 2 kromki Wasy (jedna ma 20 kcal) z cieńko posmarowanym allmette lub mały danonek (58 kcal) 18.00 - pól jab jabłka albo nic. Uważam że ten jadłospis jest dobry, bo jest zdrowy, a ja nie chodzę głodna. I mam parę pytań, Jakie jest moje dzienne zapotrzebowanie na kalorie teraz kiedy ważę 47 kg, a jekie będzie kiedy będę ważyć 42 kg? (tak żebym nie przytyła). Od 2 miesięcy nie miałam okresu i trochę mnie to martwi, wiem że okres nie zawsze jest regularny, ale ja mam go od 13 roku życia i chyba już powinien się unormować? Zwłaszcza że wcześniej był w miarę regularny, a teraz taka długa przerwa...
KOBIETA, 15 LAT ponad rok temu

Błędy w dietach odchudzających

Witam!

Nie powinnaś stosować diety odchudzającej. Dzienne zapotrzebowanie energetyczne (zgodnie z normami) dla dziewcząt w Twoim wieku wynosi około 2400 kcal dziennie (przy założeniu umiarkowanej aktywności fizycznej). Dobrze gdybyś do śniadania zjadała dodatkowo kanapkę i jakieś warzywa. Spożywasz niewiele warzyw i owoców. Nie powinnaś całkowicie rezygnować z tłuszczu, gdyż jest on niezbędny w diecie, tak jak białka i węglowodany. Dobrze, gdyby udało Ci się dodawać oleje roślinne/oliwę do sałatek.

Opóźnienie miesiączki może być związane ze zbyt małą ilością dostarczanej organizmowi energii, dlatego tym bardziej nie powinnaś się teraz odchudzać. Prosiłabym również, abyś udała się do lekarza w celu wykonania badań, które pomogą ustalić przyczyny problemów z nieregularnością okresu. Myślę, iż przy aktywności fizycznej, którą podejmujesz - nie ma ryzyka, iż przytyjesz. W Twojej diecie brakuje także białka zwierzęcego (mięsa i ryb).

Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty