Czy moje włosy mogą odrosnąć? Zaczęły wypadać po odchudzaniu...

Witam, mam 17 lat. Zaczęły mi wypadać włosy po odchudzaniu. Od 2 tygodni biorę suplementy diety, 3 kapsułki dziennie. Czy włosy przestną wypadać? Czy odrosną?
MĘŻCZYZNA, 17 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja po

Niestety, czasami niektóre metody zabezpieczenia przed ciążą zawodzą, może dojść do pęknięcia prezerwatywy lub kobieta zapomni o tabletce antykoncepcyjnej. Coraz częściej mówi się o antykoncepcji awaryjnej, która jest określana również jako antykoncepcja ?po? czy antykoncepcja ratunkowa.

Lek. Izabela Brym
60 poziom zaufania

Witam.

Jeśli wypadanie włosów było związane z odchudzaniem, to miało związek z niedoborem substancji odżywczych, witamin i minerałów. W związku z tym suplementacja tych związków powinna spowodować odrost włosów. W czasie odchudzania mogło jednak dojść do wyczerpania zapasów żelaza w organizmie i rozwoju anemii (jednym z objawów anemii jest właśnie wypadanie włosów). W takiej sytuacji suplementacja żelaza z preparatów bez recepty może być niewystarczająca. Jeśli włosy nadal będą wypadać lub dołączą się takie objawy jak: ogólne osłabienie, męczliwość, problemy z koncentracją uwagi, łamliwość paznokci, bladość, to należy zgłosić się do lekarza, który zleci badania (morfologia krwii obwodowej) i ewentualnie włączy leczenie preparatami żelaza na receptę.

Lekarz na Oddziale I wewnętrznym i nefrologii w Międzyleskim Szpitalu Specjalistycznym w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty