Czy robienie brzuszków wystarczy, aby schudnąć?

Mam na imię Agata i mam 12 lat, prawie 13, ważę 56 kilo przy wzroście 160 cm. Codziennie robię po 50 brzuszków i nie jadam różnych chipsów i produktów tłustych. Wcześniej nie stosowałam żadnych diet. Co mam zrobić?
KOBIETA, 12 LAT ponad rok temu

Błędy w dietach odchudzających

Witam!

Przede wszystkim nie możesz się przejmować, bo nie ma czym.

Zalecałabym spożywanie 5 posiłków dziennie:
- śniadanie, obiad, kolacja jako posiłki główne, o większej kaloryczności,
- II śniadanie, podwieczorek - mniejsze, o mniejszej kaloryczności, w formie przekąsek.
Ostatni posiłek zalecałabym na 2-3 godziny przed snem. Przynajmniej 1 posiłek powinien być ciepły. Nie można zapominać o śniadaniu. Posiłki powinny być spożywane w spokoju, powoli. Należy dokładnie żuć każdy kęs. Od stołu dobrze jest odejść z niedosytem – uczucie sytości pojawia się dopiero po pewnym czasie.

Z diety wyeliminować powinnaś: cukier dodawany do kawy i herbaty, kolorowe, słodzone napoje gazowane i soki z dodatkiem cukru, tłuste wędliny, serki topione, serki typu fromage, feta, sery żółte, tłuste, zawiesiste zupy (śmietanę można zastąpić np. jogurtem 0%), tłuste placki, kotlety, kluski, ciasta, ciasteczka, fast foody, smażone potrawy (zwłaszcza w panierce, która chłonie tłuszcz jak gąbka).

Zwiększ aktywność fizyczną, do co najmniej 30 minut dziennie. Przykładowe ćwiczania (możesz je wykonywać, o ile nie cierpisz na jakieś schorzenia) znajdziesz na abccwiczenia.pl. 

Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty