Zapytaj lekarza

1 , 0 3 7 , 3 0 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy schudnę przy głodówce i jeździe na rowerze?

Witam. Pisałam do pani o mojej głodówce..dziś jest 4 dzień.. i nie jestem głodna..mam 161cm wzrostu.. Przed głodówką ważyłam 73 kg.. teraz 71 lub 70.. Pani doktor; Mogę jedynie jeździć na rowerze.. Proszę napisać ile czasu dziennie. Mieszkam na wsi.
ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witam raz jeszcze,

Bardzo mnie martwi Pani sytuacja. Wyraźnie pisałam o tym, jak wiele złego robi Pani swojemu organizmowi tą głodówką i że nie przyniesie to żadnych efektów.

Aktualnie organizm próbuje sobie radzić z niesprzyjającą sytuacją, zmniejsza zapotrzebowanie na kalorie oraz się odwadnia, a kiedy zacznie Pani jeść (nawet zaczynając od niewielkich ilości) - czym prędzej zamieni każdą ilość kalorii w tłuszczyk, przygotowując się na kolejne niesprzyjające dni. Masa ciała wróci do normy lub nawet się podwyższy - co wtedy? Będzie Pani kontynuowała niejedzenie przez całe życie? Pani organizm traci wodę i mięśnie, nie tłuszcz! W żaden sposób nie wpływa Pani na wygląd ciała!
Bardzo, bardzo proszę przeczytać jeszcze raz uważnie poprzednią moją wypowiedź i zastosować się do wskazówek...

Faktycznie Pani masa ciała śwadczy o nadwadze - proponowałabym wpierw zrzucenie około 5 kilogramów opisanym przeze mnie sposobem -  tak na próbę, dobrze? Zobaczyłaby Pani, jak niewiele trzeba, by chudnąć czując się dobrze. Prosiłabym też o podanie przykładowego jadłospisu (najlepiej juz po rozpoczęciu diety opartej o moje wskazówki), to wyłapiemy dalsze błędy.

Jak najwięcej wysiłku fizycznego! Mamy piękną pogodę, a Pani mieszka w takim miejscu, że rower będzie dobrym rozwiązaniem. Do spalania tłuszczu zaleca się wysiłek min. 40minutowy, ale myślę że spokojnie da Pani radę jeździć dłużej. Proponowałabym włożyć do plecaka dużą butelkę wody, umyty owoc lub sałatkę warzywną z odrobiną kaszy/ryżu/makaronu/ nieprzetworzonych płatków czy też kromką chleba pełoziarnistego i zrobienie sobie mini-pikniku. Prosze oddalać się od domu ok. godziny jazdy rowerem, poznawać coraz to nowe okolice, poleżeć trochę na kocu, zjeść, poczytać książkę i odpocząć a potem wracać do domu. Tylko uwaga - musi Pani łączyć aktywność z prawdiłową dietą! Jeśli zastosuje Pani opisany wysiłek wciąż się głodząc, z pewnością doprowadzi Pani do zasłabnięcia organizmu i inych nieprzyjemnych niespodzianek.

Taki trening w ciągu dnia i zastosowanie diety opisanej w poprzednim poście na pewno da efekty.
Czy możemy się umówić, że spróbuje Pani odchudzania w taki sposób?
Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu publikacji dotyczączych żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy