Czy stosowanie środków przeczyszczających może mieć coś wspólnego z wypadaniem włosów?

Chciałabym się dowiedzieć, czy długotrwałe i regularne stosowanie środków przeczyszczających może mieć wpływ i powodować wypadanie włosów. Zaznaczam, iż nie stosuję drastycznych diet odchudzających. Branie tych środków to efekt wieloletnich kłopotów trawiennych.

ponad rok temu

Genetyka w łysieniu plackowatym

Lek. Izabela Brym
60 poziom zaufania

Witam.

Długotrwałe stosowanie środków przeczyszczających może upośledzać wchłanianie pokarmów w jelicie, a co za tym idzie powodować przewlekły niedobór witamin, minerałów, substancji odżywczych, ważnych dla zdrowia pierwiastków (np. żelaza). Powinien Pan/Pani odwiedzić lekarza, który zleci wykonanie podstawowych badań krwii (np. morfologii celem wykluczenia anemii). Radzę również poprosić o skierowanie do gastrologa, gdyż środki przeczyszczające działają uzależniająco w tym sensie, iż niejako przyzwyczajają jelito do swojej obecności i w pewnym momencie zaczynają być przez to niezbędne.

Lekarz na Oddziale I wewnętrznym i nefrologii w Międzyleskim Szpitalu Specjalistycznym w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy