Czy terapia hormonalna ma pozytywny wpływ na silną depresję?

Jestem kobietą, mam 55 lat, jestem po operacji ginekologicznej 6 lat. Byłam cały czas na terapii hormonalnej, czułam się dobrze. Od roku moje samopoczucie uległo pogorszeniu. Mam niepokojące objawy, cała drżę, mam zlewne poty, które mnie męczą, rozbicie. Cały organizm jest wyczerpany. Jestem na lekach przeciwdepresyjnych. Nie mogę się odnaleźć. Proszę o radę. Z góry dziękuję. Ewa

KOBIETA, 55 LAT ponad rok temu

Niehormonalna terapia menopauzy

Lek. Jan Karol Cichecki
60 poziom zaufania

Witam,

terapia hormonalna bywa stosowana w uzasadnionych przypadkach jako suplementacja po niektórych operacjach ginekologicznych (nie napisała Pani, jaki rodzaj zabiegu Pani przeszła). Być może Pani obecne problemy wynikają z niedoborów estrogenu. Takie leczenie niesie za sobą jednak zwiększone ryzyko rozwoju niektórych nowotworów, jest również przeciwskazane m.in. w chorobach sercowo-naczyniowych i w przypadku niewydolności wątroby.

Myślę, że dobrym pomysłem byłoby udanie się do prowadzącego ginekologa na wizytę kontrolną. Współpraca ginekologa i psychiatry może okazać się pożądana.

Pozdrawiam serdecznie

Pracuje jako psychiatra na Oddziale Klinicznym Szpitala Nowowiejskiego w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy