Zapytaj lekarza

7 3 6 , 6 0 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy zażywanie preparatów witaminowych w ciąży jest niebezpieczne?

Witam,
przez ostatnie 2 tygodnie zażywałam Cerutin, Beta karoten, Silica, tran i magnez. Obecnie podejrzewam, że jestem w ciąży, jest jeszcze za wcześnie, żeby potwierdzić na 100 proc.
Czy zażywanie powyższych preparatów może mieć niekorzystny wpływ na rozwój płodu?
Dziękuję

KOBIETA ponad rok temu

Trójwymiarowe USG

Lek. Aneta Zwierzchowska
74 poziom zaufania

Witam!

Suplementy, które Pani brała, raczej nie zaszkodziły ewentualnej ciąży. Proszę jednak pamiętać, że nadmiar witamin nie jest korzystny, zwłaszcza witaminy A (w tranie), która może powodować uszkodzenia zarodka i poronienia.
Zalecam zakupić preparat witaminowy dla kobiet w ciąży i zażywać go zgodnie z ulotką. Jeszcze korzystniej byłoby stosować bogatą, pełnowartościową dietę, by czerpać witaminy ze źródeł naturalnych.

Pozdrawiam serdecznie!

Lekarz w trakcie specjalizacji z położnictwa i ginekologii.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy