Zapytaj lekarza

7 1 6 , 9 6 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Depresja i koniec studiów?

Witam, właśnie kończę studia, nie mogę znaleźć sobie miejsca na świecie, wszystko widzę w ciemnych kolorach, nic mnie nie motywuje do działania. Całymi dniami tylko chodzę bez sensu po domu. Nie cieszą mnie już nawet spotkania ze znajomymi ani z moim chłopakiem. Piję coraz więcej alkoholu, boję się że to już alkoholizm. Nie mam pracy ani pomysłów na życie, nic mnie już nie interesuje, coraz więcej śpię, właściwie chce mi się spać cały czas, złapałam się na tym, że udaje przed znajomymi że jestem chora żeby nie musieć się z nimi spotkać. Płaczę z byle powodu i nie wiem co mi jest. Bardzo proszę o radę, bo już dłużej tego nie wytrzymam, nie poznaję samej siebie. Zawsze byłam raczej radosną osobą i potrafiłam radzić sobie w życiu.

KOBIETA ponad rok temu

Dziecko autystyczne w przedszkolu

Autyzm to dziecięce zaburzenie rozwojowe. Częściej występuje u chłopców niż u dziewczynek. Co jeszcze warto wiedzieć na temat autyzmu? Obejrzyj film i dowiedz się więcej o przebywaniu dziecka autystycznego w przedszkolu.

Pani Agnieszko,

Koniec studiów to wbrew pozorom trudny moment. Ciekawy okres życia obfitujący w nowe kontakty, zdobywanie wiedzy i różne możliwości obrania ścieżki zawodowej nagle się kończy. Z jednej strony może więc Pani oczekiwać pomyślnego ukończenia studiów, ale z drugiej rodzi się lęk i obawa przed nieznanym, przed podjęciem ważnej decyzji "co dalej?". Ta sytuacja może być jedną z przyczyn wystąpienia Pani dolegliwości, które są dość niepokojące. W obecnej sytuacji radziłabym Pani podjąć leczenie. Najlepiej gdyby zgłosiła się Pani do lekarza psychiatry, który postawi dokładną diagnozę i prawdopodobnie zaproponuje konsultację z psychologiem. Jeśli w jakiś sposób wiąże Pani obniżenie nastroju z końcem studiów (a Pani list na to wskazuje) gorąco namawiam do spotkań z psychologiem. Takie wsparcie jest Pani potrzebne i pomoże Pani przejść ten trudny etap, podnieść się z załamania i zmotywuje Panią do działania. Dobrze byłoby porozmawiać o tych trudnościach z chłopakiem, który może sobie nie zdawać sprawy z Pani problemu.
Łączę pozdrowienia!

Mgr psychologii klinicznej, psychoterapeuta.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy