Zapytaj lekarza

1 , 0 3 1 , 3 3 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Mgr Maria Kreid Dietetyk, Warszawa
66 poziom zaufania

Przewidywanie o efektach diety rozpatruje się w trochę inny sposób. Potrzebne są dane o całkowitym zapotrzebowaniu energetycznym (CPM) wyliczonym na podstawie wzorów (np. wzór Harrisa-Benedicta) lub wyznaczonym doświadczalnie (np. respitometryczny pomiar podstawowej przemiany materii pomnożony przez współczynnik aktywności fizycznej).

W przypadku nadwagi/otyłości od CPM odejmuje się od 500 do 1000 kcal na dobę. W ten sposób uzyskuje się kaloryczność diety redukującej.

Na podstawie obniżenia kaloryczności diety (względem CPM) o 500 kcal można przewidywać o chudnięciu ok. 0,5 kg na tydzień. Obniżenie o 1000 kcal - 1 kg na tydzień.

Tempo chudnięcia powinno być w wyżej wymienionym zakresie, gdyż tylko w ten sposób uniknie Pani efektu jo-jo.

Czyli np. jeżeli Pani zapotrzebowanie wynosi 2500 kcal na dobę, to poprzez odjęcie 1000 kcal na dobę, uzyskujemy 1500 kcal na dobę (dieta redukująca).

Pozdrawiam

Dietetyk w poradni dietetycznej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy