Zapytaj lekarza

7 3 6 , 5 3 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Kontrola żywności ekologicznej

Lek. Paweł Baljon
77 poziom zaufania

Witam serdecznie. Na podstawie zaproponowanych diet mogę wnioskować iż lekarz podejrzewa u Pani jakąś chorobę z grupy nie tolerancji pokarmowych, a bóle są jedną z masek tej choroby. Polecam stronę, która zawiera różnego typu diety i porady dla osób borykających się ze stawami.

lekarz w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Kielcach.
0

Witaj,
Gluten to białko zbóż, które wstępuje w pszenicy, życie, jęczmieniu, w związku z tych zbóż oraz produktów z nich otrzymanych nie możesz jeść np. pieczywo. Jednakże w sklepach ze zdrową żywnością znajduje się pieczywo bezglutenowe. Szczegółowe informacje o diecie bezglutenowej http://portal.abczdrowie.pl/dieta-bezglutenowa oraz http://portal.abczdrowie.pl/dieta-bezglutenowa-dla-dziecka. Jeżeli chodzi o nabiał powinnaś z diet wyeliminować - mleko, sery, jogurty, maślanki, kefiry. Jednakże można je łatwo zastąpić jajami, roślinami strączkowymi - fasola, groch, soczewica, cieciorka, ryby. Ponadto pij wodę wysoko zmineralizowaną - np. Muszynianka, Muszyna aby uzupełnić wapń w diecie. Co więcej pij olej lniany (1- 2 łyżki stołowe/ dzień), bowiem kwasy omega -3 w nim zawarte zmniejszają odczyn zapalny. Korzystnie na stawy działaj także żelatyna - najlepiej wieprzowa. Rób z nich galaretki owocowe. Pozdrawiam, Aneta Kościołek

Dietetyk, biotechnolog, specjalista ds. zdrowia publicznego. Doktorantka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
0

Witam,
nie znając szczegółów Pani/Pana stanu zdrowia to co mogę zalecić w przypadku występowania stanów zapalnych to zwiększenie w diecie udziały substancji , które mają działanie antyoksydacyjne i przeciwzapalne. Należą do nich witaminy takie jak C, E czy prowitaminę A. Dlatego codzienny jadłospis powinien obfitować w duża ilość warzyw i owoców szczególnie o intensywnej pomarańczowej, zielonej , czerwonej barwie a także owoce jagodowe, zieloną pietruszkę, cytrusy, warzywa kapustne, chrzan. Dietę należy także uzupełnić o oleje roślinne. Tutaj zalecałabym olej lniany budwigowy oraz nierafinowany olej rzepakowy używany np. jako dodatek do sałatek. Co ważne te oleje należy spożywać na surowo. To co w nich najcenniejsze to bowiem działające przeciwzapalnie kwasy omega 3. Tę grupę kwasów znajdziemy także w tłustych rybach morskich takich jak śledzie, makrela czy łosoś. Warto pamiętać, że warzywa i owoce poza wspomnianymi witaminami zawierają również setki innych substancji o działaniu antyoksydacyjnym takie jak np. luteina czy likopen.
Jeśli nie przeciwwskazań można również sięgać po zieloną herbatę, które jest bogata w polifenole w tym katechiny o działaniu przeciwzapalnym. Aby nie nasilać reakcji zapalnych należy w codziennym jadłospisie ograniczyć źródła nasyconych kwasów tłuszczowych oraz cukrów prostych tj. min. tłuste mięsa, wędliny, podroby, tłuste nabiały, fast foody, słodycze, słodkie napoje gazowane.
Co do zaleceń dotyczących diety bezglutenowej z ograniczoną ilością nabiału nie znając szczegółów przypadku nie mogę się wypowiedzieć.

0

Witam, dieta powinna być jak najbardziej urozmaicona i wartościowa. Warto udać się do dietetyka na indywidualną konsultację, w celu ułożenia dieta dopasowanej do Twoich potrzeb. Póki co jednak, zapoznaj się z podstawowymi informacjami na temat diet http://portal.abczdrowie.pl/dieta-bezglutenowa http://portal.abczdrowie.pl/dieta-bezglutenowa-przepisy http://portal.abczdrowie.pl/dieta-bezmleczna-przepisy Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy