Zapytaj lekarza

7 3 7 , 1 1 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dlaczego nie mogę schudnąć skoro zdrowo się odżywiam?

Witam! Mam 27 lat. Mierzę 164 cm i ważę 69 kg. Tkanka tłuszczowa odkłada się u mnie w dolnych partiach ciała. Zwykle moja waga oscylowała w granicy 60 kilogramów. Jestem załamana. Przybieram na wadze pomimo usilnych starań w odchudzaniu. Wykluczyłam chorobę tarczycy, nie przyjmuję żadnych środków antykoncepcyjnych. W rodzinie mama i siostra mają nadwagę, ale ja zawsze starałam się trzymać linię. Ostatnio waga zamiast spadać idzie do góry.

Na śniadanie jem 1,5 kromki ciemnego pełnoziarnistego chleba z wędliną lub płatki z dużą zawartością błonnika z 1,5 procentowym mlekiem do tego piję herbatę pu-erh. Na drugie śniadanie jem owoc albo pełnoziarniste pieczywo (kromka). Obiad to białe mięso i warzywa, węglowodany w postaci ziemniaków, kasz i makaronów jadam w niewielkiej ilości. Na kolację, którą maksymalnie spożywam do godziny 20 (chodzę spać gdzieś koło północy) jem 1,5 kromki chleba z wędliną. W trakcie dnia piję czerwoną herbatę.

Słodycze i słone przekąski mam pod kontrolą, nie odczuwam silnej potrzeby ich spożywania. Nie jadam fast-foodów. Dodatkowo stosuję suplementy diety, termogeniki i ćwiczę 5 razy w tygodniu ok. 1 dziennie na rowerku stacjonarnym i stepie. Co robię nie tak, bo już nie wiem jak powinnam się odżywiać, żeby schudnąć. Bardzo proszę o pomoc.

KOBIETA, 27 LAT ponad rok temu

Błędy w dietach odchudzających

Witam,

W Pani menu rzuca się w oczy przede wszystkim niewielka ilość warzyw. Proszę je zjadać do każdego posiłku, czyli jeśli spożywa Pani kanapkę - proszę dodać do tego np. sztukę pomidora, czy 1/2 ogórka, papryki. Taki dodatek nasyci Panią na dłużej. Zbyt mało jest także produktów mlecznych.

Odnośnie odkładania się tk. tłuszczowej w obszarze dolnych partii ciała, proponowałabym Pani zajęcia aerobiku i odpowiednie ćwiczenia.
Z aerobiku polecam Pani:
- fat burner
- zajęcia typu "uda i pośladki"
- TBC i ABF
- spinning (rowery)
-  magic bar.
Może Pani również jeździć na rowerze, spacerować, biegać, chodzić na bieżni, pływać. Istotna jest regularność.

Proszę zapoznać się z artykułami:
http://portal.abczdrowie.pl/zasady-skutecznej-diety-odchudzajacej
http://portal.abczdrowie.pl/regularne-posilki-i-sniadania-to-podstawa
http://portal.abczdrowie.pl/czy-wiesz-co-masz-w-koszyku

Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy