Zapytaj lekarza

7 3 6 , 1 4 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Długa miesiączka po porodzie

Jestem po porodzie. Nie miałam miesiączki przez siedem miesięcy, a teraz mam już drugą, ale ciągnie się już trzy tygodnie. Zaczęłam także przyjmować tabletki antykoncepcyjne. Czy to od tabletek tak mi się przedłuża miesiączka? Co się ze mną dzieje? Proszę o szybką odpowiedź.

ponad rok temu

Antykoncepcja po

Niestety, czasami niektóre metody zabezpieczenia przed ciążą zawodzą, może dojść do pęknięcia prezerwatywy lub kobieta zapomni o tabletce antykoncepcyjnej. Coraz częściej mówi się o antykoncepcji awaryjnej, która jest określana również jako antykoncepcja ?po? czy antykoncepcja ratunkowa.

Lek. Monika Szafarowska
25 poziom zaufania

Witam.

Przedłużające się krwawienie miesięczne może mieć wiele przyczyn. Po porodzie może ono wynikać z niewydolności hormonalnej jajników, których prawidłowe funkcjonowanie nie zostało jeszcze przywrócone.

Natomiast jednoskładnikowe tabletki antykoncepcyjne, które Pani przyjmuje, najczęściej powodują nieregularne i przedłużające się krwawienia oraz plamienia międzymiesiączkowe. Po dłuższym czasie stosowania objawy te najczęściej ustępują. Warto jednak w Pani przypadku skonsultować się z lekarzem ginekologiem, który z pewnością zbada Panią i ewentualnie pomyśleć o zmianie preparatu antykoncepcyjnego na inny (dopiero w momencie zakończenia karmienia).

Pozdrawiam serdecznie.

Rezydent w Klinice Ginekologii i Ginekologii Onkologicznej w Wojskowym Instytucie Medycznym.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy