Zapytaj lekarza

1 , 0 3 7 , 1 7 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Duża nadwaga u nastolatka

witam mam 12 lat i waże 74 kg ( ostatnio schudłem ponad 2 kg) od 2 tygodni staram się nie jeść po godzinie 18 biegam wieczorem nie jem fast foodów i słodyczy ( ostatnio postanowiłem mocno wziąść się za swój wygląd) czy mogę jeszcze coś zrobic aby szybciej schudnąć?
12 LAT ponad rok temu

Dieta 1000 kalorii

Witam serdecznie,
Nie napisałeś, czy Twój problem został skonsultowany z jakimś specjalistą z dziedziny dietetyki, czy też z lekarzem.
Nie podałeś także swojego wzrostu.
Generalnie polecałabym, abyś znalazł się pod opieką fachowca, który poprowadzi Twoje odchudzanie. Myślę, że konieczna będzie konsultacja, czy Twoje dodatkowe kilogramy nie powstały na tle jakiegoś innego schorzenia.
Dieta odchudzająca powinna być stosowana ostrożnie, ze względu na Twój młody wiek.
Twój organizm ciągle się rozwija.
Piramidę Zdrowego Żywienia dla dzieci i młodzieży znajdziesz pod adresem:
http://www.izz.waw.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Ite... dzieci
Powineneś spożywać 5 posiłków.
Odstępy między nimi powinny wynosić 2-3 godziny.
Ostatni posiłek powinien zostać spożyty na maksymalnie 3 godziny przed snem.
Polecam nie omijanie posiłków - dzięki temu będziesz syty, unikniesz napadów głodu i niepohamowanej chęci na słodycze.
Zalecam unikanie spożywania potraw smażonych, tłustych.
Konieczna będzie rezygnacja z żywności typu fast-food, słodyczy, cukru.
Zamiast kolorowych napojów gazowanych polecam picie wody niegazowanej, herbaty zielonej, czerwonej, czarnej.
Soki owocowe dobrze jest rozcieńczać wodą.
Korzystne będzie zrezygnowanie ze słodzenia herbaty.
Zupy nie powinny być zabielane.
Należy zrezygnować z tłustych sosów.
Dobrym pomysłem mogą być sałatki i surówki
Należy jednak wystrzegać się dużych ilości kalorycznych dodatków: awokado, grzanek, sosów, orzechów.
Trzeba pamiętać o umiarze.
Kalorycznym dodatkiem będzie również majonez, stąd nie polecam jego dodawania.
W ramach przekąsek można jeść sałatki owocowe z dodatkiem jogurtu naturalnego, musy owocowekoktajle na bazie odtłuszczonego mleka/kefiru/maślanki i owoców, jogurty, owoce, warzywa, batony zbożowe.
Wykorzystaj wakacje, by więcej się ruszać.
Koniecznie udaj się z rodzicami do lekarza i wykonaj zalecone przez niego badania.

Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy