Sprawa wymaga precyzyjnego ustalenia przyczyn/y zachowania chłopca. Zalecam pełną konstrukcję z psychologiem dziecięcym.
Pani synek może mieć trudności z powodu: nie jest gotowy, by się uczyć; ma obniżoną koncentrację uwagi-trudno mu skupić uwagę na wykonywanym zadaniu; ma zaburzoną integrację sensoryczną;
Trzeba zacząć od jasno określonych reguł, które dziecko ma przestrzegać.
Witam
Jest to dla niego nowa sytuacja i nowe wyzwanie. Widać nikt dziecka do tego nie przygotował. Wyjście na zajęcia powinno kojarzyć sie dziecku dobrze ale też powinno wiedzieć jakie zasady tam obowiązują, jak należy ich przestrzegać i jakie bedą konsekwencje. Jest to zadanie pań w zerówce jak również rodziców. Może ustalcie, że za pozytywne zachowania bedą małe nagrody w postaci zrobienia czegoś fajnego z rodzicami po zajęciach, czy zbieranie pkt by po tygodniu wymienić je na nagrodę, itp. Panie w zerówce poza wyznaczeniem granic też powinny stosować jakiś system chwalenia.
Pozdrawiam AM
Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:
- Przygryzanie wargi u 4-latka – odpowiada Mgr Anna Ręklewska
- Zaburzenia sensoryczne i zaburzenia zachowania u 4-latka – odpowiada Mgr Joanna Kołodziejczyk
- Trudności z asymilacją w grupie u 7-latka – odpowiada Mgr Joanna Pluta
- Niska samoocena u 8-letniego dziecka – odpowiada Mgr Joanna Pluta
- Dziwne zachowania 1,5 rocznego dziecka – odpowiada Dr n. med. Jolanta Uchman
- Czy moje 2-letnie dziecko ma autyzm? – odpowiada Lek. Aleksandra Witkowska
- Bicie się ręką po głowie przez 7-miesięczne dziecko – odpowiada Lek. Jacek Ławnicki
- Niechęć 6-latka do zerówki i szkoły – odpowiada Mgr Magdalena Smoleń-Kosno
- Lęk dziecka przed pływaniem i wodą – odpowiada Mgr Dawid Karol Kołodziej
- Brak mowy i powtarzanie czynności przez 21-miesięczne dziecko a prawdopodobieństwo autyzmu – odpowiada Mgr Barbara Szalacha