Zapytaj lekarza

7 4 0 , 2 7 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Ile mam ćwiczyć?

Witam, mam 22 lata i pytanie odnośnie ćwiczeń i utraty wagi, a konkretnie to czytałam już wiele wątków na ten temat i jedni piszą, że trzeba ćwiczyć codziennie min. 1 h, inni piszą, że wręcz wskazane są przerwy 1-2-dniowe. Osobiście nie mam nadwagi, ale chcę zrzucić zbędne kg, których ostatnio mi przybyło (zazwyczaj utrzymywałam swoją wagę na dobrym poziomie, ale ostatnio trochę się nie pilnowałam). Chodzę od ponad miesiąca na fitness codziennie na 55 min, a waga ani drgnęła, centymetry też. Zastanawiam się, czy codzienne chodzenie na 55 min jest niezbędne, żeby schudnąć, czy może należy robić jednak przerwy (bo coś mi się obiło o uszy, że codziennie ćwicząc, nie schudnę). Jeżeli chodzi o jedzenie itp., to mam na ten temat wiedzę, chodzi mi tylko o odp. na temat tych ćwiczeń... bardzo proszę o odpowiedź i z góry dziękuję.

KOBIETA, 22 LAT ponad rok temu

Ciemne alkohole wywołują gorszego kaca!

Prawdopodobnie każdy z nas tego doświadczył - syndrom dnia następnego. Czy wiesz, dlaczego tak cierpisz po suto zakrapianej imprezie? Być może powodem był rodzaj alkoholu.

Witam!

Zgodnie z zaleceniami WHO, polecane jest 30 minut aktywności fizycznej o umiarkowanej intensywności każdego dnia. W ramach profilaktyki nadwagi i otyłości zaleca się (International Association for Study of Obesity, 2002) 60-90 minut dziennie umiarkowanej aktywności fizycznej.

Dużo zależy od wydolności organizmu, masy ciała oraz chorób towarzyszących. Tkanka tłuszczowa spalana jest przy wysiłkach trwających co najmniej 30 minut. Najlepiej skorzystać z zajęć typu fat-burner, które są przeprowadzane w optymalnym do tego celu tempie.

Warto także zrobić sobie 1 dzień przerwy w treningach i przeznaczyć go na regenerację organizmu. Na pewno nie zaszkodzi codzienne 15 minut gimnastyki. Najlepiej, aby doboru i tygodniowego rozkładu treningów dokonała Pani w porozumieniu z trenerem, np. z klubie fitness.

Odnośnie braku rezultatów w postaci redukcji masy ciała, proszę pamiętać, iż mięśnie są cięższe od tkanki tłuszczowej. Regularne treningi prowadzą do rozwoju tkanki mięśniowej, przez co zastój, lub nawet przyrost masy ciała, jest pozorny.

Pozdrawiam 

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy