Ile mogę schudnąć do kwietnia?

Witam! Mam pytanie. Mam 16 lat, 170 cm i ważę 82 kg! Moja waga bardzo mnie dołuje, mam przez to wiele kompleksów. Bardzo chciałabym schudnąć, ale nie wiem już jak. Ostatnio starałam się ograniczyć słodycze, wyszło mi przez tydzień, a dzisiaj znowu powróciłam do starych nawyków! Bardzo proszę o jakieś wskazówki dotyczące nowego trybu odżywiania. Codziennie na śniadanie jem muesli, bardzo lubię także jogurty, kaszki, ogólnie produkty mleczne poza serem. Czy powinnam to ograniczyć? A może całkowicie odstawić? Moje obiady są raczej lekkostrawne i niezbyt tłuste. Nie łączę także ziemniaków z mięsem. Kolację jem rzadko. Zamierzam pić dużo wody mineralnej, bo niestety mało ogólnie piję. Bardzo chciałabym zrzucić 25 kg! Wiem, że nie uda się to w miesiąc czy dwa. Zależy mi jednak, aby schudnąć 15 kg do kwietnia. Czy jest to w ogóle możliwe? I czy do czerwca uda mi się zrzucić wymarzone 25 kilo? Bardzo proszę o pomoc!
16 LAT ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witam!

Jeśli chodzi o słodycze, to proponowałabym zdrowsze zamienniki i są to:
- galaretki owocowe,
- kisiele (wyporcjowane), zdrowsze jeśli dodamy do nich np. starte jabłko,
- batony zbożowe (typu muesli),
- sorbety owocowe,
- koktajle mleczno-owocowe,
- musy owocowe,
- kakao na odtłuszczonym mleku,
- cukierki na bazie słodzików,
- lody śmietankowe (wyporcjowane) bez dodatków.
Nie polecam czekolad typu light - czasem zawierają nawet więcej kilokalorii niż czekolady tradycyjne.

Z metod kulinarnych najkorzystniejsze jest gotowanie na parze – pozawala na „zaoszczędzenie” witamin i składników mineralnych, traconych w czasie obróbki kulinarnej. Należy unikać smażenia. Jedzenie może być także przygotowywane metodą pieczenia, duszenia w małej ilości tłuszczu. Należy zrezygnować z zagęszczania zup i zabielania.

Wyeliminować należy: cukier dodawany do kawy i herbaty, kolorowe, słodzone napoje gazowane i soki z dodatkiem cukru, tłuste wędliny, serki topione, serki typu fromage, feta, sery żółte, tłuste, zawiesiste zupy (śmietanę można zastąpić np. jogurtem 0%), tłuste placki, kotlety, kluski, ciasta, ciasteczka, fast foody, smażone potrawy (zwłaszcza w panierce, która chłonie tłuszcz jak gąbka).

Musisz się kierować następującymi zasadami:
1. mięso, nabiał - odtłuszczone;
2. napoje - bez dodatku cukru;
3. warzywa - bez ograniczeń;
4. owoce - z ograniczeniem do 1 porcji dziennie ( w diecie odchudzającej);
5. tłuszcze - jeśli margaryny, to typu light, unikamy smażenia, oleje i oliwę dodajemy jako dodatek (niewielki) do sałatek i surówek;
6. węglowodany - złożone, czyli zawarte w pieczywie pełnoziarnistym, ciemnym, w razowym makaronie, brązowym ryżu i gruboziarnistych kaszach; należy natomiast unikać węglowodanów prostych, które występują w: białym pieczywie, chipsach, łakociach, fast foodach;

Przy założeniu fizjologicznego tempa utraty masy ciała - "zgubienie" 15 kg powinno zająć Ci około 4 miesięcy. Aby chudnąć w tempie 1 kg tygodniowo powinnaś stosować dietę ok. 1500 kcal dziennie. Włączenie aktywności fizycznej przyśpieszy pojawienie się efektów nowego stylu życia. Nie stosuj bardzo rygorystycznych diet, bo nadal się rozwijasz. Musisz też mieć energię do nauki.

Pozdrawiam ciepło

PS Dobrze, gdybyś udała się na konsultację lekarską.

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty