Zapytaj lekarza

1 , 0 3 7 , 0 9 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak mam się pozbyć ogromnego brzucha?

MAM 28LAT, 170cm WZROSTU, A WAŻĘ 99KG. BARDZO UWIELBIAM JEŚĆ SMAŻONE. TYLE RAZY PRÓBOWAŁAM JUŻ DIET I NA NIC. PROSZĘ BARDZO O JAKĄŚ DIETĘ, ZARAZEM NIEDROGĄ. PROSZE O POMOC!
KOBIETA, 28 LAT ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witam serdecznie,

Ma Pani dwa wyjścia - może się Pani udać do specjalisty po pomoc i wspólnie z dietetykiem lub lekarzem się odchudzać lub spróbować sama. W tym celu przede wszystkim musi Pani zrezygnować z jedzenia potraw smażonych - dostarczają one bardzo dużo zbędnych kalorii oraz cukrów prostych, które szybko się wchłaniają i na krótko zaspokajają głód.

Drugą podstawową kwestią jest regularność. Powinna Pani jeść 5 posiłków dziennie o sałych porach, w odstępach około 3 godzin. Dzięki temu nie będzie Pani odczuwała głodu, metabolizm się zwiększy i będzie Pani jeść mniejsze porcje.

Kolejną bardzo ważną sprawą jest aktywność fizyczna, która powinna odbywać się codziennie. Nie musi być to siłownia czy basen, bo ciężko jest znaleźć na to czas, ale wystarczy już godzina ćwiczeń w domu czy codzienne bieganie przed śniadaniem lub po kolacji.

Jeśli chodzi o produkty, które należy wykluczyć z diety to są to:

- produkty smażone
- słodycze, ciasta, ciastka, pieczywo cukiernicze, cukierki, lody
- słone przekąski, paluszki, chipsy, krakersy, solone orzeszki
- dania typu fast food
- pasztety, parówki
- słodzone napoje gazowane typu cola
- soki owocowe także należy ograniczyć do maksimum 1 szklanki rozcieńczonej pół na pół z wodą

Dodatkowo może Pani zrezygnować ze słodzenia herbaty i kawy oraz tłuszczu do smarowania pieczywa.

Może natomiast Pani jeść:

- warzywa w dowolnej ilości, najlepiej do każdego posiłku
- owoce - maksymalnie 200g dziennie
- mięso chude - drób (kurczak, indyk) oraz wędliny drobiowe
- nabiał poniżej 1,5% tłuszczu: kefiry, jogurty naturalne, sery twarogowe chude
- mleko 0,5% tłuszczu
- pieczywo razowe

Do surówek i sałatek warto jest dodać oliwę z oliwek, która pomaga obniżyć poziom cholesterolu.

Mam nadzieję, że te wskazówki Pani pomogą.

Pozdrawiam serdecznie i zachęcam do walki z nadwagą

Dietetyk w Szpitalu Grochowskim im. dr n. med. Rafała Masztaka w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy