Jak mężczyzna może przytyć?

Witam. Nie wiedziałam, gdzie zamieścić to pytanie. Mój chłopak ma okropne kompleksy, dotyczące jego wagi. Mi ona w ogóle nie przeszkadza, bo kocham go takiego, jakim jest, ale on i tak ciągle się tym zadręcza. Otóż waży on 60 kilogramów przy wzroście 176 cm. Ma 23 lata. Odżywia się normalnie, chociaż zaczął jeść więcej fast foodów, bo uznał, że tak szybciej przytyje, ale to i tak nic nie daje, waży tyle, ile ważył. Czy jest może jakiś inny sposób na przytycie? Zapomniałam wspomnieć, że do takiej wagi doprowadził go stres związany ze studiami. Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam
ponad rok temu

Dieta śródziemnomorska a serce

Dieta śródziemnomorska dostarcza organizmowi odpowiednią ilość tłuszczu, energii, błonnika oraz wiele witamin i składników mineralnych. Zawiera dużo warzyw, owoce, ryby morskie, a główne źródło tłuszczu w tej diecie stanowi oliwa z oliwek. O jej wpływie na nasze zdrowie opowiada prof. dr hab. Zbigniew Gaciong, internista.

Witam,

muszę najpierw zadać pytanie, w jak krótkim czasie Pani chłopak schudł i jak wiele? Jest to zastanawiające - wiem, że stres może zdziałać dużo, ale radziłabym zrobić przy najbliższej okazji podstawowe badania krwi, żeby stwierdzić brak nieprawidłowości w postaci np. niedoboru żelaza.

Na pewno odradzam próby przytycia za pomocą żywności typu fast food. Dietetycy alarmują o zmniejszenie ich spożycia nie tylko ze względu na kalorie, ale tłuszcze trans oraz nasycone, cholesterol, sód. Proszę nie myśleć, że są Państwo młodzi i nie muszą na razie o tym myśleć - takie żywienie doprowadza do sporej ilości problemów. Stanowczo odradzam. 

Radzę raczej zainteresować się uprawianiem jakiegoś sportu siłowego, który rozwijałby mięśnie. Jest to lepszy pomysł niż "rozwijanie" brzuszka. Polecam spotkanie z trenerem.

Pani chłopak, który jak rozumiem nie ma aktualnie dużej aktywności fizycznej, powinien spożywać dziennie ok. 2550 kcal. 

W ciągu dnia powinien spożywać:

- 5 porcji produktów zbożowych, wybierając te pełnoziarniste,
- 4 porcje warzyw (lub nawet więcej), co odpowiada ok. 400 g,
- 3 porcje owoców (jedna porcja to spory owoc/2-3 małe/garść drobnych),
- 2 porcje produktów mlecznych (jedna porcja to szklanka mleka, maślanki, kefiru, opakowanie jogurtu, spory kawałek sera białego, 2 plasterki żółtego),
- 1 porcja białka (mięso/ryba/jajka/suche nasiona roślin strączkowych),
- tłuszcz (3-4 łyżki oleju dziennie plus margaryna na kanapkach).

Kaloryczne, ale i wartościowe są owoce suszone i orzechy (garstka dziennie). 

Pozdrawiam i proszę pytać w razie wątpliwości

Urszula Bieniek

Dietetyk, autorka wielu publikacji dotyczączych żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty