Zapytaj lekarza

7 4 2 , 2 2 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak mogę pozbyć się oponek i odchudzić moje uda i brzuch?

Cześć . Jestem zdesperowaną nastolatką , ponieważ wyjeżdżam nad morze , a niestety mam problemy z swoją wagą. Mam grybe uda , duży brzuch i bardo dobrze widoczne oponki .Mam 14 lat , 160cm i waże 56 kilogramów .Jak na mnie to troche za dużo . Na dodatek wszyscy mi dokuczają w sprawie mojej wagi . prubowałam wielu żeczy , np. diet , sport, ćwiczenia filnes, ale nic nie pomogło . Morze właśnie tutaj , na tym furum , ktoś podpowie mi co moge zrobić . Mam taką nadzieje.
14 LAT ponad rok temu

Dieta eskimosów a choroby serca

Witam,
Okres 'nastu' lat, to czas krytycznego spojrzenia na własną sylwetkę.
Nie przejmuj się aż tak własnym ciałem, ono ciągle się zmienia.
Nie masz dużej nadwagi, a nieustannie rośniesz, więc proszę, zachowaj dystans.
Na pewno Twoje ciało nabierze ładnych kształtów, jeśli zastosujesz ćwiczenia fizyczne.

Przykładowe ćwiczenia na płaski brzuch to:
• brzuszki proste,
• brzuszki skośne,
• skłony w przód do siadu równoważnego,
• brzuszki na piłce (w tym wypadku dodatkowo trzeba pokonać niestabilność piłki, co pobudza do pracy mięśnie głębokie),
• prostowanie kończyn dolnych ze stopami lekko uniesionymi nad podłogą,
• unoszenie miednicy w leżeniu na plecach,
• "rowerek",
• zginanie tułowia w bok w leżeniu bokiem.


Dla szczupłych uda i pośladków najistotniejsze będą ćwiczenia spalające tłuszcz i kształtujące mięśnie
.
Z pewnością dobre efekty przyniesie bieganie (można zacząć od spacerów i stopniowo przechodzić do szybszego marszu, a następnie biegu, jeśli wcześniej nie praktykowano intensywniejszej aktywności fizycznej).
Pomocna może być jazda na rowerze (np. z unoszeniem pośladków co pewien czas - pobudzi to większą ilość mięśni do pracy).
Najlepsze będą ćwiczenia angażujące mięśnie w rejonie pośladków i ud.
Dobre efekty może przynieść:
- odwodzenie bioder w pozycji stojącej (do ćwiczenia można wykorzystać także specjalne gumy rozciągające, które wymagają włożenia w ćwiczenie większej siły)
  - różnego rodzaju wykroki
-odwodzenie biodra w leżeniu bokiem
-odwodzenie uda w bok w klęku podpartym na podłodze
-prostowanie biodra w pozycji stojącej
-prostowanie biodra w klęku podpartym
-prostowanie biodra w leżeniu przodem
-unoszenie miednicy w leżeniu tyłem, czy
-unoszenie miednicy ze stopami ułożonymi na ławeczce.

Dobrym pomysłem może być także skakanie na skakance.

Życzę wytrwałości w realizowaniu planu treningowego.

P.S
Przykładowe ćwiczenia możesz znaleźć na stronie abcodchudzanie.pl, w materiałach video.

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy