Jak mogę schudnąć podczas opiekowania się dzieckiem?

Witam, mam na imię Ewelina! Oto moje odpowiedzi na pytania: 1 .Ważę ok. 59 kg, mam 162 cm, 22 lata, wychowuję 1,5 roczną córeczkę... Ruchu mam mało, sprzątanie, gotowanie, spacery do parku. 2. Moja dieta była niskokaloryczna, ok. 700 -1000 kalorii, schudłam na niej 13 kg. 3. Nie, w mojej rodzinie nie ma otyłości. 4. Nie. 5. Śniadanie zwykły dzień 9:00: bułki (kajzerki) z wędliną, 2 szt., albo płatki na mleku. Obiad 14:00: kurczak smażony + ziemiaki + surówka albo jakaś zupa. Kolacja 18:00: Bułki z wędliną, czasami podgrzewam obiad. Śniadanie (niedziela) trochę później 10:00-11:00: bułki z wędliną lub płatki na mleku. Obiad 15:00: kotlet schabowy lub mielony, ziemiaki + surówka. Kolacja 20:00: pizza... Chcę dodać, że jem duże posiłki... a nawet bardzo duże, w miedzy czasie słodycze:( 6. Jestem zdrowa jak rydz:) Chcę dodać, że nigdy nie miałam problemów z nadwagą, zawsze ważyłam 52 kg. W ciąży dużo przytyłam, bo aż 28 kg.
KOBIETA ponad rok temu

Dieta 1000 kalorii

Witam!
 Przede wszystkim musi Pani znaleźć odrobinę więcej czasu, który mogłaby Pani przeznaczyć na aktywność fizyczną. Dieta połączona z wysiłkiem z pewnością przyniesie efekty.

To, co może Pani zrobić, to:
- zamiana tradycyjnego, białego pieczywa na pieczywo pełnoziarniste, ciemne,
- unormowanie pór posiłków (optymalnie 4-5 posiłków, w odstępach ok. 3-godzinnych),
- zamiana metody kulinarnej, jaką jest smażenie, na gotowanie na parze, gotowanie w wodzie, duszenie z niewielką ilością tłuszczu,
- unikanie potraw chłonących tłuszcz, jak: kotlet schabowy, kotlet mielony,
- zwiększenie spożycia warzyw, które wypełnią żołądek i zapewnią uczucie sytości (także jako dodatku do kanapek).

Z diety należałoby wyeliminować: cukier dodawany do kawy i herbaty, kolorowe słodzone napoje gazowane i soki z dodatkiem cukru, tłuste wędliny, serki topione, serki typu fromage, feta, sery żółte, tłuste, zawiesiste zupy (śmietanę można zastąpić np. jogurtem 0%), tłuste placki, kotlety, kluski, ciasta, ciasteczka, fast-foody, smażone potrawy (zwłaszcza w panierce, która chłonie tłuszcz jak gąbka). 

W Pani diecie brakuje:
- owoców ,
- mleka i produktów mlecznych,
- warzyw,
- produktów będących źródłem węglowodanów złożonych: kasz gruboziarnistych, brązowego ryżu, makaronu razowego, ciemnego pieczywa.

Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty