Zapytaj lekarza

7 3 6 , 6 1 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak pomóc mężowi, który miał urojenia i przebywał w szpitalu psychiatrycznym?

witam,mój mąż był w szpitalu psychiatrycznym miał urojenia. Na dzień dzisiejszy bierze leki i chodzi na terapie.Zawsze był bardzo aktywny i pracował całymi dniami ,teraz mam wrażenie że boi się podejmować różne decyzje , długo śpi , milczy. Podejrzewam że ma depresję a nie wiem jak mu pomóc.Pomimo że chodzi na terapie i bierze leki .
KOBIETA, 41 LAT ponad rok temu

Łuszczyca a depresja

Depresja to choroba cywilizacyjna. Wciąż jednak nie jest to dobrze znana choroba. Obejrzyj film i poszerz swoją wiedzę o depresji. Psycholog Monika Kotlarz-Koza wyjaśnia związek miedzy łuszczycą a depresją.

Witam,
zmiana zachowania, dłuższe spanie, mniejsza ogólna aktywność może być związana z chorobą męża oraz zażywanymi lekami. Dobrze, że mąż rozpoczął farmakoterapię oraz psychoterapię, proszę go w tym wspierać. Może też Pani wspólnie z mężem udać się do prowadzącego lekarza i terapeuty, którzy wyjaśnią Pani wątpliwości oraz podpowiedzą jak najlepiej pomóc mężowi.

Pozdrawiam
http://www.centrum-sensis.pl

0
Mgr Adam Horak Psycholog
51 poziom zaufania

Nie pisze Pani, jak długo maż zażywa leki i jakie są to leki. Przedstawione objawy męża mogą być skutkiem ubocznym zażywania leków neuroleptycznych. Dość często zdarza się, że po pewnym czasie od ustania objawów i długotrwałym zażywaniu leków pacjenci jakby spowalniają bieg życia. Nie musi to oznaczać powrotu choroby, ale tzw. sedację. Sedacja (od angielskiego "sad" czyli smutek) objawia się wycofaniem, sennością i spowolnieniem, a pacjenci czują się, jakby żyli we mgle. Proszę skonsultować męża z lekarzem, który może podjąć decyzję o zmianie leków lub zmniejszeniu dawki.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy