Zapytaj lekarza

7 4 0 , 3 8 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak pomóc osobie, która słyszy głosy?

Mam bardzo poważny problem. Z moim chłopakiem jest bardzo źle. Podejrzewam u niego depresję. Objawy się zgadzają. I jeden objaw bardzo mnie niepokoi - słyszy głosy szydzące z niego i namawiające go do złego. To jest najgorsze, bo nie mogę w żaden sposób pomóc mu, żeby ich nie słyszał. Powiedział, że się ich boi. Wiem też, że miał dość duży kontakt z narkotykami. Nie chcę, żeby korzystał z pomocy lekarskiej, bo mam przed tym lęk. Jakiś czas temu miałam chłopaka, który był w szpitalu psychiatrycznym, a jak wyszedł, to był już całkiem inny, i w krótkim czasie po tym rozstaliśmy się. Chciałabym tylko dostać radę, jak mogę mu pomóc. Czekam na odpowiedź.

KOBIETA ponad rok temu

Leczenie nerwicy

Witaj!

Nie napisałaś, jakich narkotyków używał Twój chłopak. Jest jednak wielce prawdopodobne, że prezentowane przez niego objawy mogą być efektem brania narkotyków. Głosy w głowie są bardzo niebezpiecznym objawem. Mogą one samoistnie ustąpić po dłuższym czasie od całkowitego odstawienia narkotyków, jednak mogą one być również zwiastunem ciężkiej choroby.

Nie chcę Cię straszyć, ale objawy depresyjne w połączeniu z głosami, o których piszesz, są wyjątkowo niebezpiecznym sygnałem, gdyż mogą doprowadzić nawet do samobójstwa. Dlatego bardzo Cię proszę, postaraj się namówić swojego chłopaka na wizytę u psychiatry. Możesz mu w ten sposób uratować nawet życie.

Obawy Twojego chłopaka przed wizytą u psychiatry są zupełnie bezpodstawne. W zależności od postawionej diagnozy, lekarz przepisze mu leki albo skieruje na psychoterapię. Natomiast decyzję o podjęciu leczenia lub nie podejmie Twój chłopak.

Pozdrawiam!

Psycholog, seksuolog oraz mediator i negocjator.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy