Jak pomóc partnerowi cierpiącemu na depresję?

Mam 27 lat, mój partner 36, od 8 lat jest uzależniony od heroiny, odkąd opuścił detox borykamy się z jego zmiennym nastrojem i objawami depresji, z każdym dniem jest coraz lepiej aczkolwiek chciałabym wiedzieć jak mogę mu pomóc, staram się ze wszystkich sił go wspierać ale czasem i mnie brakuje już sił, bardzo proszę o jakieś wskazówki jak mam postepować aby sprawić by poczuł się lepiej. Dziekuję

27 LAT ponad rok temu

Przyczyny autyzmu

Autyzm to dziecięce zaburzenie rozwojowe. Częściej występuje u chłopców niż u dziewczynek. Co jeszcze warto wiedzieć na temat autyzmu? Obejrzyj film i dowiedz się, jakie są jego przyczyny.

Witam serdecznie
Niestety długotrwałe nadużywanie narkotyków, w tym w szczególności heroiny, niesie za sobą często nieodwracalne zmiany w ośrodkowym układzie nerwowym. Okres bezpośrednio po leczeniu detoksykacyjnym jest szczególnie trudny, i zgadzam się, iż wahania nastroju i niektóre z objawów depresyjnych mogą się nasilać. Proponuję udać się do poradni zdrowia psychicznego, porozmawiać z lekarzem psychiatrą o możliwościach krótkotrwałego przyjmowania leków przeciwdepresyjnych/uspokajających. Wraz z postępem czasu, stany depresyjne i wahania nastroju mogą się samoistnie ustabilizować, jednakże nie jest to niestety do przewidzenia. W trakcie rozmowy z lekarzem proszę także zapytać o możliwość włączenia leków określanych mianem “stabilizatorów nastroju”. Zaznaczam jednak, iż decyzja o zastosowaniu leków i wyboru rodzaju terapii możliwa jest jedynie po rozmowie z lekarzem psychiatrą.
Z pozdrowieniami

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty