Jak powinno przebiegać odchudzanie nastolatki z dużą nadwagą?

Jestem 15-latką, od dziecka miałam nadwagę, teraz ważę około 90 kg (i tak cieszę się, bo poprzez chorobę straciłam 7 kg, sle wiecznie chora nie będę), mój wzrost to około175 cm. Chciałabym skutecznie zrzucić te naście kilogramów. Mam problemy przez moją nadwagę. Muszę wspomnieć, że nie jestem zbyt aktywna. Codziennie chodzę do szkoły pieszo, bo tak lubię, łącznie pokonuję trasę około 1 km. Sportu wiele nie uprawiam, właściwie wcale go nie uprawiam, na wf. też nie ćwiczę, bo nie mamy sali, a na dworze jest zimno. Latem dużo jeżdżę na rowerze, nie są to trasy kilkunastokilometrowe, które zdarzają mi się bardzo rzadko, często jeżdże kilkaset metrów albo kilka kilometrów. Proszę o jakąś rozsądną radę. Jadam mięso, ale ostatnio je ograniczam. Wadą moich posiłków jest to, że idąc do szkoły, kupuję sobie drożdżówkę z lukrem i wodę niegazowaną, do niedawna nie potrafiłam żyć bez jednej z gum do żucia. Często ssie mnie głód. Proszę o rozsądną radę.
KOBIETA ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witam!

Odnośnie treningu polecam artykuł: http://portal.abczdrowie.pl/trening-dla-otylych. W serwisie abccwiczenia.pl znajdziesz artykuły dotyczące tematyki aktywności fizycznej i diety. Pamiętaj, iż ćwiczenia w Twoim przypadku nie powinny być obciążające. Warto, abyś zakupiła np. rower stacjonarny i codziennie jeździła przez 30 minut (do wartości tej powinnaś dojść systematycznie wydłużając czas treningu).

Nie napisałaś dokładnie na czym polega Twój problem zdrowotny. Być może powoduje on konieczność wykluczenia aktywności fizycznej lub stosowania diety.

Jeśli chodzi o dietę - musisz zrezygnować ze słodkich drożdżówek. Warto zamienić je na porcję owoców. Wiem, że będzie Ci ciężko, ale jeśli naprawdę pragniesz zmiany jakości swojego życia, wierzę, że zdobędziesz się na ten wysiłek!

Musisz kierować się następującymi zasadami:
1. mięso, nabiał - odtłuszczone;
2. napoje - bez dodatku cukru;
3. warzywa - bez ograniczeń;
4. owoce - z ograniczeniem do 1 porcji dziennie ( w diecie odchudzającej);
5. tłuszcze - jeśli margaryny, to typu light, unikamy smażenia, oleje i oliwę dodajemy jako dodatek (niewielki) do sałatek i surówek;
6. węglowodany - złożone, czyli zawarte w pieczywie pełnoziarnistym, ciemnym, w razowym makaronie, brązowym ryżu i gruboziarnistych kaszach; należy natomiast unikać węglowodanów prostych, które występują w: białym pieczywie, chipsach, łakociach, fast foodach;
7. wyeliminować należy: cukier dodawany do kawy i herbaty, kolorowe, słodzone napoje gazowane i soki z dodatkiem cukru, tłuste wędliny, serki topione, serki typu fromage, feta, sery żółte, tłuste, zawiesiste zupy (śmietanę można zastąpić np. jogurtem 0%), tłuste placki, kotlety, kluski, ciasta, ciasteczka, fast foody, smażone potrawy (zwłaszcza w panierce, która chłonie tłuszcz jak gąbka).

Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy