Zapytaj lekarza

7 4 2 , 2 9 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak pozbyć się w szybki sposób tłuszczu z brzucha?

Witam mam 18 lat wzrost 179cm i 83kg . Jestem troszkę przy obie to widać :/ chciałbym prosić o poradę i pomoc w ułożeniu diety i spytania czy mógłbym zastosować środki odchudzające . Co do aktywności w szkolę 3h WF-u poza 3h Boksu Tajskiego w Tygodniu . Bardzo proszę o pomoc chciałbym się pozbyć brzuszka
MĘŻCZYZNA, 18 LAT ponad rok temu

Dieta odchudzająca dla cukrzyka

Czy osoba cierpiąca na cukrzycę może być na diecie odchudzającej? Dowiedz się tego z naszego filmiku. Zapoznaj się z wypowiedzią eksperta - diabetologa prof. Władysława Kornafela.

Witam serdecznie, niestety nie istnieje coś takiego jak szybki sposób na pozycie się tkanki tłuszczowej z okolic brzucha. Jest Pan aktywny fizycznie to ogromny plus jeśli chodzi o kształtowanie metabolizmu i sylwetki, ale aby dopełnić i widzieć efekty niezbędna jest zmiana żywienia.

Kilka zasad które może Pan zastosować, aby zmienić swoje nawyki na korzyść, zanim skorzysta pan ze środków wspomagających takich np. termogeniki:

Złote zasady!
1.Dbaj o różnorodność spożywanych produktów.
2.Pamiętaj o regularności spożywania posiłków. Pięć posiłków dziennie
3.Śniadanie zjadaj w ciągu godziny od przebudzenia, kolację spożywaj co najmniej dwie godziny przed snem.
4.Minimalny odstęp między posiłkami to 2 godziny, maksymalny 4.
5.Jedź spokojnie i powoli, delektuj się. Mózg potrzebuje czasu – 20 minut, aby otrzymać sygnał, że jesteś już syty/-a
6.Produkty zbożowe powinny być głównym źródłem energii . Włączaj te produkty do co najmniej trzech pierwszych posiłków w ciągu dnia.
7.Spożywaj codziennie co najmniej dwie, porcje chudego nabiału.
8.Ograniczaj spożycie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych, a także produktów zawierających dużo cholesterolu. Do sałatek używaj oliwy.
9. Mięso spożywaj z umiarem. Zawsze ściągaj skórę. Która zawiera nadmierną ilość tłuszczów i toksyn.
10.Rybę spożywaj przynajmniej co najmniej w tygodniu.
11.Przygotowując posiłki nie dokładaj dodatkowych kalorii poprzez panierki, zagęszczanie czy ciężkostrawne sosy.
12.Spożywaj codziennie dużo warzyw, gotuj na parze.
13.Owoce wybieraj sezonowe o intensywnych kolorach, nie zepsute.
14.Zachowaj umiar w spożyciu cukru i słodyczy. Czytaj etykiety produktów, ogranicz wyroby cukiernicze. Kontroluj spożycie soli. Potrawy przyprawiaj ziołami takimi jak tymianek, oregano.
15.Gaś pragnienie wodą mineralną, nie smakową. Unikaj słodkich napojów gazowanych i niegazowanych. Ogranicz spożycie dżemów i czekolady do chleba. Soki pij w umiarkowanych ilościach – rozcieńczaj je z wodą.
16.Staraj się nie podjadać między posiłkami i nie wypijać słodkich płynów.
17.Gotuj zupy na wywarze warzywnym, ogranicz wywary mięsne
18.Unikaj gotowych wyrobów garmażeryjnych oraz sosów do surówek. Przygotuj je sama na bazie przypraw ziołowych i jogurtu lub kefiru

Pozdrawiam
dietetyk Alicja Wałdoch

0

Witam!

Odpowiedni plan żywienia + aktywność fizyczna, to najlepsze połączenie w celu zachowania dobrej kondycji fizycznej i zdrowotnej.

Zachęcam zwiększyć aktywność fizyczną (zumba, fitness, bieganie, pływanie, jazda rowerem) kilka razy w tygodniu. Na mięśnie brzucha polecam wykonywać 6A Weidera.

Wskazówki żywieniowe znajdują się na mojej stronie http://diet-coaching.xaa.pl/ zapraszam do jej odwiedzenia oraz zadawania pytań.

Pozdrawiam, Dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy