Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witam,
Musi Pani sobie odpowiedzieć, czy naprawdę potrzebuje diety odchudzającej, czy też chęć odchudzania wynika np. z nieprzychylnego stosunku do własnego ciała (co jest często opinią bardzo subiektywną, której nie podzielają osoby z otoczenia).
Proszę wypisać tak dużo rzeczy, które osiągnie Pani poprzez redukcję masy, jak się tylko da.
Taką listę może Pani powiesić na lodówce, szafce - w widocznym miejscu.
Może Pani założyć dzienniczek odchudzania i notować wszystko to, co Pani zjada.
Podobnie dobrze jest stworzyć plan treningowy.
Na spacery może Pani chodzić z krokomierzem, który wskaże ilość spalonych kalorii, motywując do dalszej aktywności.
Łatwiej jest chudnąć w grupie.
Pozdrawiam
 

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty