Zapytaj lekarza

1 , 0 3 7 , 2 1 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak schudnąć 15kg w miesiąc, dwa?

Dzień dobry. Jestem kobietą, mam 32 lata, 164 cm wzrostu i ważę 74 kg. Zaczęłam chodzić na siłownię chodzę na basen. Tylko mój problem polega na tym jaką mam zastosować dietę, nie wiem jak to wszystko pozbierać do kupy. Co na śniadanie, co na obiad. Proszę mi pomóc. Nie znam się na tym, bo jak mieszkałam w Polsce nie mialam takiej potrzeby. Od kiedy zamieszkałam w Anglii po prostu nie wierzę co sie stało z moim cialem. W ciągu 2 lat przytyłam 14 kg. Proszę o pomoc.
KOBIETA, 32 LAT ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witam serdecznie,
Przede wszystkim musi Pani jeść regularnie. To oznacza 4-5 posiłków dziennie o stałych porach. Trzy z nich to posiłki podstawowe: I śniadanie, obiad, kolacja. I dwa mniejsze: II śniadanie i podwieczorek.

Do tego oczywiście aktywność fizyczna. Najlepiej codzienna. Jeśli chodzi już Pani na basen i siłownię to w porządku. Najlepiej, aby to było minimum 3 razy w tygodniu.

Jeśli chodzi o to, jak skomponować prawidłowy posiłek to podaję przykłady:

I śniadanie: jogurt naturalny + płatki śniadaniowe (najlepiej naturalne, nieprzetworzone, niesłodzone) + 1 kromka pieczywa ciemnego lub chrupkiego + sałata + wędlina chuda 1 plasterek + warzywo dowolne, np. pomidor

II śniadanie: koktaj: mleko 0,5% lub kefir + owoc 100g

Obiad: ryż/kasza 4 łyżki suchej masy + warzywa dowolne 200g + mięso drobiowe gotowane/duszone/pieczone 150g + oliwa z oliwek 1 łyżka stołowa

Podwieczorek: ser biały chudy 150g + warzywo dowolne 1 szt. + chleb 1 kromka

Kolacja: warzywa zapiekane 200g z makaronem 3 łyżki suchej masy.

Ważne jest, aby we wszystkich posiłkach były warzywa, ewentualnie w jednym zamiast warzyw - owoc.

Obiad musi się składać z produktu białkowego (mięso, ryby, jaja), zbożowego (ryż, makaron, kasza), tłuszczowego (oliwa z oliwek) i warzyw.

Na kolację musi być produkt zbożowy, może to być pieczywo, które będzie zapobiegało nocnym napadom głodu.

II śniadanie i podwieczorek są posiłkami, które mają za zadanie hamować uczucie głodu pomiędzy posiłkami głównymi i utrzymywać stały poziom cukru we krwi.

Mam nadzieję, że te wskazówki pomogą Pani uregulować sposób jedzenia i zredukować masę ciała.

Pozdrawiam serdecznie

Dietetyk w Szpitalu Grochowskim im. dr n. med. Rafała Masztaka w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy