Zapytaj lekarza

7 1 3 , 9 3 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak schudnąć od 3 do 5 kilogramów w niecały miesiąc???

Witam nazywam się Michał mam 15 lat i ważę 63 kg mam nawet płaski brzuch ale chciałbym mieć na brzuchu mięśnie i dla tego moje pytanie brzmi tak: jak schudnąć od 3-5kg w niecały miesiąc i jakie mam wykonywać ćwiczenia na mięśnie brzucha i jaką dietę mam stosować???? od 4 dni piję samą wodę około 2 litrów dziennie i żadnych napojów gazowanych ;) a od 5 dni wykonuję brzuszki i przysiady ;) proszę o doradzenie i góry BARDZO DZIĘKUJĘ
15 LAT ponad rok temu

Błędy w dietach odchudzających

Witam serdecznie,
Nie podałeś swojego wzrostu, dlatego nie mogę odpowiedzieć, czy konieczne jest zastosowanie diety odchudzającej.
Wyrobienie mięśni to kwestia systematyczności i pewnego okresu czasu.
Nie osiągniesz tego poprzez głodzenie (głodzenie powoduje, iż organizm zużywa własne białka, także te, budujące mięśnie).
Niezbędna będzie aktywność fizyczna.
Wakacje to świetny czas na poświęcenie większej ilości czasu na aktywność na świeżym powietrzu.

Z diety powinno się wykluczyć produkty zawierające cukry łatwo przyswajalne: cukier, miód, dżemy, ciasta, ciastka, czekolady i inne łakocie. W diecie odchudzającej nie ma miejsca także na fast-foody.
Jeśli chodzi o słodycze, to proponowałabym  zdrowsze zamienniki i są to:
- galaretki owocowe
- kisiele (wyporcjowane), zdrowsze jeśli dodamy do nich np. starte jabłko
- batony zbożowe (typu muesli)
- sorbety owocowe
- koktajle mleczno-owocowe
- musy owocowe
- kakao na odtłuszczonym mleku
- cukierki na bazie słodzików
- lody śmietankowe (wyporcjowane) bez dodatków.
Nie polecam czekolad typu light - czasem zawierają nawet więcej kilokalorii niż czekolady tradycyjne.

Jeśli chodzi o napoje, to należy wykluczyć napoje dosładzane (soki, napoje kolorowe), tłuste napoje mleczne oraz mocną kawę.
Z metod kulinarnych najkorzystniejsze jest gotowanie na parze – pozawala na „zaoszczędzenie” witamin i składników mineralnych, traconych w czasie obróbki kulinarnej. Należy unikać smażenia. Jedzenie może być także przygotowywane metodą pieczenia, duszenia w małej ilości tłuszczu. Należy zrezygnować z zagęszczania zup i zabielania.

Przykładowe ćwiczenia na wyrobienie mięśni brzucha:
-mogą to być brzuszki proste, brzuszki skośne, brzuszki na specjalnej piłce (w tym wypadku dodatkowo trzeba pokonać niestabilność piłki, co pobudza do pracy mięśnie głębokie), prostowanie kończyn dolnych ze stopami lekko uniesionymi nad podłogą, unoszenie miednicy w leżeniu na plecach, "rowerek", zginanie tułowia w bok w leżeniu bokiem.

Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy