Zapytaj lekarza

7 3 7 , 1 3 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak schudnąć w miesiąc bez efektu jo-jo?

Mam 13 lat, ważę 66 kg, mam wzrost 168 cm. W wieku 13 lat wyglądam, jakbym była w ciąży: wielki okrągły brzuch, grube uda! Pomocy, chciałabym schudnąć do końca wakacji, mieć płaski, jędrny brzuszek i szczupłe, jędrne uda i pośladki. Do końca wakacji niecałe 3 tygodnie. Błagam, pomóżcie :)
13 LAT ponad rok temu

Czemu nie możemy schudnąć?

Mordercze treningi, rygorystyczna dieta, a waga ani drgnie? Wiele osób ma problem ze schudnięciem. Obejrzyj film i dowiedz się, co może być tego przyczyną.

Witam,
Twoje BMI wynosi 23,4, co na siatce centylowej (okolice 90 centyla) oznacza nadwagę.

TRENING (uda i pośladki)
Z pewnością dobre efekty przyniesie bieganie (można zacząć od spacerów i stopniowo przechodzić do szybszego marszu, a następnie biegu, jeśli wcześniej nie praktykowano intensywniejszej aktywności fizycznej). Pomocna może być jazda na rowerze (np. z unoszeniem pośladków co pewien czas - pobudzi to większą ilość mięśni do pracy).
Dobrym pomysłem może być także skakanie na skakance. Tak naprawdę bardzo dużo zależy od obecnej kondycji fizycznej.

TRENING (brzuch)
Przykładowe ćwiczenia na płaski brzuch to:
•    brzuszki proste,
•    brzuszki skośne,
•    skłony w przód do siadu równoważnego,
•    brzuszki na piłce (w tym wypadku dodatkowo trzeba pokonać niestabilność piłki, co pobudza do pracy mięśnie głębokie),
•    prostowanie kończyn dolnych ze stopami lekko uniesionymi nad podłogą,
•    unoszenie miednicy w leżeniu na plecach,
•    "rowerek",
•    zginanie tułowia w bok w leżeniu bokiem.

Zastosowanie może mieć także dieta niskoenergetyczna i działania takie jak:
•    wyeliminowanie nadmiernej ilości tłuszczu w diecie (na rynku istnieje wiele margaryn tupu ''light'', które często mają nawet 3 razy mniej kalorii niż masło)
•    spożywanie pełnoziarnistych produktów zbożowych (wydłużają uczucie sytości)
•    włączenie do diety większej ilości warzyw i owoców
•    ograniczenie dodawanego cukru
•    ograniczenie ilości wypijanych napojów kolorowych, zjadanych słodyczy etc.
•    zamiana tłustych mięs na chude (szynkę z piesi kurczaka, szynkę gotowaną etc.)
•    włączenie do jadłospisu ryb

Postaraj się zwiększyć aktywność fizyczną przez 3 tygodnie, które zostały - na pewno zobaczysz efekty.
Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy