Jak schudnąć z brzucha przy apetycie na słodycze?

Jestem strasznie gruba. Ważę 43 kg przy wzroście 152 cm. Szczególnie chciałabym zgubić tłuszczyk z brzucha. Jestem aktywna fizycznie. Uprawiam sport, jest to pływanie wyczynowe. Jestem 12-letnią dziewczyną. Śniadanie jem raczej małe, to malutki chleb z herbatą (oczywiście bez cukru) :) Obiad to ziemniaki, mięso, surówka itp. Kolacji nie jem. Niestety, mam problemy ze słodyczami. Od niedawna zamiast nich mama kupuje mi owoce. Bardzo proszę o pomoc. Dziennie robię około 300 brzuszków, ale to nie pomaga. Niedlugo mam urodziny (za dwa tygodnie) i chciałabym wyprostować do tego czasu trochę swój brzuch. Dzięki :)
KOBIETA ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witam!

Na pewno nie jesteś gruba. Część Twojej masy ciała wynika z rozwoju tkanki mięśniowej na skutek treningów (ta waży więcej od tkanki tłuszczowej).

Przykładowe ćwiczenia na płaski brzuch to:
• brzuszki proste,
• brzuszki skośne,
• skłony w przód do siadu równoważnego,
• brzuszki na piłce (w tym wypadku dodatkowo trzeba pokonać niestabilność piłki, co pobudza do pracy mięśnie głębokie),
• prostowanie kończyn dolnych ze stopami lekko uniesionymi nad podłogą,
• unoszenie miednicy w leżeniu na plecach,
• rowerek,
• zginanie tułowia w bok w leżeniu bokiem.

Z zajęć typu fitness polecałabym:
- energy kick (z dużą ilością energicznych kopnięć i ciosów, w których wykonanie zaangażowane są mięśnie brzucha),
- zajęcia na siłowni,
- piłki (ćwiczenia wykonywane na specjalnych dużych piłkach, wprawiających w stan niestabilności, którą trzeba pokonać siłą mięśni),
- postural training (ćwiczenia korygujące wady postawy, mające za zadanie zwiększyć wytrzymałość mięśni odpowiedzialnych za utrzymanie prawidłowej postawy, także mięśni brzucha)
- fat burner - ćwiczenia spalające tkankę tłuszczową.

Więcej ćwiczeń znajdziesz w serwisie www.abccwiczenia.pl.

Jeśli chodzi o słodycze, to proponowałabym zdrowsze zamienniki i są to:
- galaretki owocowe,
- kisiele (wyporcjowane), zdrowsze jeśli dodamy do nich np. starte jabłko,
- batony zbożowe (typu muesli),
- sorbety owocowe,
- koktajle mleczno-owocowe,
- musy owocowe,
- kakao na odtłuszczonym mleku,
- cukierki na bazie słodzików,
- lody śmietankowe (wyporcjowane) bez dodatków.
Nie polecam czekolad typu light - czasem zawierają nawet więcej kilokalorii niż czekolady tradycyjne.

Śniadanie powinno być pożywne.
Sam chleb i herbata nie wystarczą. Dobrze, gdyby była to porcja płatków pełnoziarnistych z mlekiem, kanapka z chudą wędliną, cienko posmarowana masłem i  z dużą porcją warzyw. Jako napój możesz wypić herbatę bez cukru.

Optymalna ilość posiłków to 4-5. Dzięki temu nie będziesz podjadała słodkości. Zamiast ziemniaków do obiadu - możesz spożywać gruboziarniste kasze lub brązowy ryż.

Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty