Jak skończyć diętę bez efektu jo-jo?

Witam! Mam 19 lat, 168 cm wzrostu i aktualnie ważę 61,5 kg. Od miesiąca odchudzałam się dość rygorystycznie i w tym czasie schudłam ok. 6-7kg. Nie jadłam słodyczy, chipsów, pieczywa, ziemniaków, makaronów, ryżu, cukru, słodzonych napojów itd. Jadłam tylko chude mięso, ryby, chude sery, jogurty naturalne, gotowane jajka, wafle ryżowe, pieczywo lekkie żytnie, warzywa, dużo owoców, nawet 10 jabłek dziennie. Niekiedy ze względu na szkołę, jadłam rano śniadanie i dopiero późno wieczorem kolację. Jeżeli chodzi o moja aktywność fizyczną, to nie wykonywałam żadnych ćwiczeń odchudzających, prowadziłam normalny, aktywny tryb życia, Chciałabym teraz skończyć tę rygorystyczną dietę, zacząć jeść ziemniaki i inne produkty, ale chciałabym uniknąć efektu jojo, a nawet chciałabym jeszcze pozbyć się parę dobrych kilo. Jak to zrobić?
19 LAT ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witam!

Myślę, że nadal powinnaś rezygnować z produktów takich jak: cukier dodawany do kawy i herbaty, kolorowe, słodzone napoje gazowane i soki z dodatkiem cukru, tłuste wędliny, serki topione, serki typu fromage, feta, sery żółte, tłuste, zawiesiste zupy (śmietanę można zastąpić np. jogurtem 0%), tłuste placki, kotlety, kluski, ciasta, ciasteczka, fast foody, smażone potrawy (zwłaszcza w panierce, która chłonie tłuszcz jak gąbka).

Przybieraniu na wadze zapobiegnie SYSTEMATYCZNA (codzienna) aktywność fizyczna. Minimum to 30 minut dziennie.

Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty