Zapytaj lekarza

7 3 6 , 3 5 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak sobie poradzić z problemami po rozstaniu?

Hej. Mam 19 lat i jestem kobietą. Od jakichś dwóch miesięcy moje samopoczucie zupełnie się zmieniło. Zaczęło się od tego, że rozstałam się z osobą, na której bardzo mi zależało. Chodziłam wtedy przygnębiona i kompletnie straciłam apetyt. W ciągu tygodnia schudłam 4 kg. Co wieczór ciągle ryczę jak dziecko. W ciągu dnia nawet normalnie funkcjonuję, ale wieczorem zamykam się w pokoju i płaczę z byle powodu.

Z czasem zaczęły dochodzić straszne bóle głowy, na które nawet tabletki nie pomagają, głównie przed snem, ogólna senność, zmęczenie, rozdrażnienie na wszystko: słońce mnie drażni, ciemność, gdy ktoś się głośniej śmieje itp. Brak wiary ze własne możliwości, poczucie bezsilności i pustka taka... Problemy z zasypianiem i strach. Idąc wieczorem po ścieżce rowerowej (mieszkam w Szwecji na wsi), mam wrażenie, że ktoś za mną idzie, siedząc po ciemku w pokoju, mam wrażenie, że ktoś stoi w nim. O wyjściu po cienku na korytarz już nie wspomnę. Lęki przed ciemnością mam od zawsze, ale nie aż do tego stopnia.

Często się denerwuję. Najczęściej swoją złość wyładowuję na kolegach, a dopiero później żałuję. Śpię do późnych godzin. W dodatku w domu mam problemy pomiędzy siostrą a szwagrem. Pobyt na wsi, z dala od ludzi, to wszystko jeszcze dobija. Nie mam komu się wygadać, nic mi się nie chce, mam dość wszystkiego. Chciałabym móc porozmawiać z psychologiem, ale w Szwecji małą mam szansę na znalezienie polskiego psychologa.

KOBIETA, 19 LAT ponad rok temu

Przyjaźń z eks

Witam!

Objawy, tj. senność, drażliwość, płaczliwość, ogólne zmęczenie, poczucie bezsilności, pustki, beznadziejności, mogą świadczyć o tym, że cierpi Pani na depresję. Jednak na podstawie samego listu nie mogę postawić diagnozy. Uważam, że powinna Pani udać się do psychiatry, który postawi diagnozę i na jej podstawie zaproponuje właściwe leczenie. Jeśli nie znajdzie Pani specjalisty mówiącego w języku polskim, może poprosi Pani kogoś, kto zna oba języki i mógłby posłużyć jako tłumacz? Jeśli rzeczywiście zachorowała Pani na depresję, a opisane przez panią objawy na to wskazują, bardzo trudno będzie Pani samej poradzić sobie z chorobą. Proszę nie odkładać wizyty u specjalisty, ponieważ objawy mogą się nasilić.

Pozdrawiam

Psycholog, seksuolog oraz mediator i negocjator.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy