Jak szybko można stracić 5 kilogramów?

Mam 15 lat, ważę 50 kg przy wzroście 160 cm. Zawsze byłam drobna i nie mogę się pogodzic z faktem, że tak strasznie przytyłam. Jeśli chodzi o aktywnośc fizyczną to codziennie rano chodzę do i ze szkoły (co zajmuje mi szybkim tempem ok. 60 minut w obie strony), chodzę na gimnastykę sportową raz w tygodniu, czasami biegam na bieżni. Nigdy tak na prawdę nie stosowałam żadnej diety, tzn. próbowałam, ale mam za słabą wolę. Chyba uzależniłam się od słodyczy...:( i nie wiem jak sobie z tym poradzic. Najtrudniej mi opanowac się w "smutne dni", wtedy nie znam umiaru, są jednak i takie, kiedy nie jem prawie wcale. Jestem zdrowa, a w mojej rodzinie występuje lekka nadwaga. Proszę o pomoc i jakieś wskazówki. Z góry dziękuje ;)
15 LAT ponad rok temu

Czy dieta cud istnieje?

Wiele osób, które chciałyby schudnąć, liczą, że w końcu trafią na cudowną dietę. Chcą zrzucić zbędne kilogramy bez zbędnego wysiłku. Czy to możliwe? Obejrzyj film i sprawdź.

Witam!

Twoje BMI wynosi 19,53. Jest to równoznaczne z okolicą 25-50 centyla. Oznacza to, iż nie powinnaś się odchudzać.
Twoja masa ciała mieści się w normie.

Jeśli chodzi o słodycze, to proponowałabym zdrowsze zamienniki i są to:
- galaretki owocowe,
- kisiele (wyporcjowane), zdrowsze jeśli dodamy do nich np. starte jabłko,
- batony zbożowe (typu muesli),
- sorbety owocowe,
- koktajle mleczno-owocowe,
- musy owocowe,
- kakao na odtłuszczonym mleku,
- cukierki na bazie słodzików,
- lody śmietankowe (wyporcjowane) bez dodatków.
Nie polecam czekolad typu light - czasem zawierają nawet więcej kilokalorii niż czekolady tradycyjne. Ważne, abyś nauczyła się czytać etykiety. Przegryzki nie powinny dostarczać więcej, niż 100-150 kcal. Codziennie wygospodaruj około 30 minut na aktywność fizyczną.

Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty