Zapytaj lekarza

7 3 9 , 9 5 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak wyleczyć zaczerwienienia wokół nosa?

Mam 17 lat.
Trądzik leczę od października 2010 r. u dermatologa. Trądzik mam już od dłuższego czasu i go wówczas nie leczyłem (od ok. 12-13 roku życia). Sądzę, że jest już mniej więcej OK, od czasu do czasu coś mi wyskoczy, ale nie jest najgorzej... no i oczywiście mam rożne zmiany potrądzikowe. Mam jeden wielki problem, a mianowicie zaczerwienie na nosie i w jego okolicy. Miałem wykonywaną mikro-dermabrazję diamentową (5 razy) i zabiegi kwasami AHA (3 razy, kwas glikolowy 35%-o ile się nie mylę) oraz oczyszczana twarz (2 razy). Ostatnio (niecały tydzień temu) byłem prywatnie u dermatologa, u którego zapłaciłem 70zł i przypisał mi następujące leki: E***, K*** T oraz antybiotyk T***. Leki te powodują lekkie podrażnienie i mam jeszcze gorsze nasilenie, a następnie stosuje krem matująco-antybakteryjny.

Poniżej podaje linki ze zdjęciami mojej twarzy (części, gdzie owe zaczerwienienie się znajduje) http://img852.imageshack.us/i/imag0261np.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/18/imag0265.jpg/
http://img856.imageshack.us/i/imag0261q.jpg/
http://img684.imageshack.us/i/imag0259s.jpg/
http://img707.imageshack.us/i/imag0255aj.jpg/
http://img542.imageshack.us/i/imag0248.jpg/
http://img713.imageshack.us/i/imag0232.jpg/
http://img121.imageshack.us/i/imag0233n.jpg/
http://img689.imageshack.us/i/imag0234t.jpg/
http://my.imageshack.us/v_images.php ->link do wszystkich zdjęć.
Mam wrażenie, że te zaczerwienienia zbledły i blizny zostały zniwelowane. Doktor powiedział mi odnośnie tego zaczerwienienia, że to z powodu nadmiernego wydzielania łoju (fakt, mam b. intensywny łojotok na czole i na nosie i w jego okolicach). Powiedział również, ze to powinno się "wypalić". Ja podejrzewałem, że mam rozszerzone naczynka, gdyż zaczerwieniania zaostrzają się podczas zmiany temperatury i emocji (i tylko w tych okolicach) oraz jestem w stanie zauważyć pojedyncze naczynka. Od niedawna używam żel do mycia twarzy i zauważyłem, że czasem po jego użyciu mam strasznie zaczerwienioną twarz w okolicach nosa... Myślicie, że to żel może to powodować? Bardzo proszę o rzetelną odpowiedź na podstawie dołączonych zdjęć i czy myśli Pan/i, że powinienem kontynuować to leczenie? PS Te zaczerwienienia mam mniej więcej, gdy zacząłem mieć problemy z trądzikiem. Zdjęcia mogę jeszcze dodać, proszę tylko mnie poinformować. Nie ukrywam... mam kompleksy na tym punkcie.

MĘŻCZYZNA, 18 LAT ponad rok temu

Leczenie trądziku różowatego

Trądzik objawia się nie tylko nieestetycznymi krostkami. Może również przybierać postać czerwonych plam. Obejrzyj film i dowiedz się więcej o trądziku różowatym.

Lek. Magdalena Szymańska
65 poziom zaufania

Dzień dobry!

Myślę, że jak najbardziej warto stosować zalecone leczenie przez dermatologa.

Zaczerwieniona skóra często współwystępuje ze zmianami trądzikowymi.
Dzieje się tak ze względu na stosowane leczenie,podrażnienie lub stan zapalny.

Jeżeli jednak zauważyłeś lub kiedykolwiek zauważysz zwiększone zaczerwienienie po użyciu nowego kosmetyku warto przestać go stosować gdyż bardzo często w takich sytuacjach mamy do czynienia z uczuleniem na pewne składniki danego preparatu

Ważne jest również abyś wybierał preparaty do pielęgnacji skóry jak najbardziej łagodne, najlepiej bez alkoholu.

Pamiętaj jeżeli mimo zmiany żelu i stosowanego leczenia zmiana nie ustąpi warto udać się ponownie do dermatologa celem zmiany leczenia.

Pozdrawiam!
 

Lekarz medycyny na specjalizacji z dermatologii i wenerologii.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy