Jak z drastycznej diety przejść na zdrową, żeby schudnąć jeszcze kilka kilogramów?

Witam, mam 17 lat, 158 cm wzrostu i ważę ok. 57 kg. Od wakacji odchudzałam się, bo ważyłam ok. 68 kg. Dziennie jadłam ok.1000 kalorii lub mniej. Odstawiłam słodycze i wszelkie bomby kaloryczne, wykonuję ćwiczenia. Moim problemem jest również to, że od jakiegoś czasu nie mam miesiączki, byłam u lekarza, dostałam tabletki i miesiączkę dostałam, jednak tylko jednego miesiąca teraz znowu nie mam. Mam duży brzuch, chciałabym jeszcze zgubić kilka kilogramów, ale nie wiem, jak mam to zrobić. Boję się również efektu jo jo.

Chcę od teraz chudnąć zdrowo i skutecznie, ponieważ martwię się o tę miesiączkę, jednak boję się przejścia z mojej obecnej diety do zdrowszej, bo obawiam się, że przybędą mi te kilogramy, które z takim trudem gubiłam. Proszę o radę, bo sama nie wiem, co mam robić!

KOBIETA, 17 LAT ponad rok temu

Dieta odchudzająca dla cukrzyka

Czy osoba cierpiąca na cukrzycę może być na diecie odchudzającej? Dowiedz się tego z naszego filmiku. Zapoznaj się z wypowiedzią eksperta - diabetologa prof. Władysława Kornafela.

Mgr Maria Kreid Dietetyk, Warszawa
67 poziom zaufania

Twoje BMI wynosi 22,89 i znajduje się blisko 75 percentyla. oznacza to, że nie masz nadwagi i nie potrzebujesz się odchudzać. Dieta 1000 kcal jest dużym ograniczeniem i tylko taka ułożona przez specjalistę jest w stanie pokryć zapotrzebowanie na wszystkie niezbędne składniki. Powinnaś zwrócić szczególną uwagę na poziom żelaza w diecie, witaminy B12, wapnia czy witaminy D. Składniki te są niezmiernie ważne gdyż cały czas się rozwijasz.

Problem miesiączki najlepiej rozwiązać zaprzestaniem stosowania diety. Intensywne odchudzanie ma czasem takie efekty jak opisałaś. Jednak niekorzystne skutki w postaci braku miesiączki (problemy z mineralizacją kości, zaburzenia cyklu) są większe niż z utrzymania obecnej masy ciała (która jest prawidłowa). Ponadto dieta 1000 kcal nie jest przeznaczona dla nastolatków.

Radziłabym zmianę jakościową produktów - włącznie do diety pełnoziarnistego pieczywa, chudego nabiału i mleka, warzyw i owoców, mięsa i ryb (wykluczając potrawy smażone) oraz nasion roślin strączkowych i olejów roślinnych. Pamiętaj aby pić dużo płynów. Takie rozwiązanie nie wymaga liczenia kalorii. Pamiętaj także o aktywności fizycznej.

Pozdrawiam

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty