Zapytaj lekarza

7 4 0 , 5 9 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak zrzucić tłuszcz z brzucha i ud?

Mam 15 lat, 173 cm wzrostu i ważę ok. 85 kg. Największe partie tłuszczu mam na brzuchu, biodrach i udach. Proszę o jakieś ćwiczenia odchudzające. Ponieważ za jakieś 3 miesiące musze schudnąć około 10-13 kg. czy jest to w ogóle możliwe ?
KOBIETA, 15 LAT ponad rok temu

Kurczak w czerwonym curry z ryżem

Nie masz pomysłu na obiad? Zapomnij o schabowym z ziemniakami. Zainspiruj się naszym filmem. Zobacz, jak przyrządzić kurczaka w czerwonym curry z dodatkiem ryżu.

Mgr Maria Kreid Dietetyk, Warszawa
67 poziom zaufania

Twoje BMI wynosi 28,42 i znajduje się ponad 97 percentylem, co oznacza, że masz znaczną otyłość. W celu ułożenia dobrej i zbilansowanej diety powinnaś udać się do dietetyka razem z rodzicami lub opiekunami. Pamiętaj, że taka otyłość jest niebezpieczna dla Twojego zdrowia.
W trzy miesiące jest możliwe osiągnięcie takich efektów jak opisałaś, lecz dieta, którą powinnaś stosować musi być ułożona przez specjalistę. Działanie na własną rękę może przynieść wiele niekorzystnych skutków. Nie polecam także stosowania diet dla dorosłych (diet alternatywnych).

Ze swojej strony polecam zapoznanie się z ćwiczeniami na stronie www.abccwiczenia.pl i rozpoczęcie uprawiania regularnych treningów. Postaraj się zapisać na zajęcia sportowe, tak aby uczęszczać na nie regularnie.
Ponadto Twoja dieta powinna wykluczyć potrawy nie zdrowe - czyli - tłuste i smażone produkty, żywność typu fast-food, chipsy, przekąski słone, cukier i słodycze, ciasta, ciasteczka, produkty cukiernicze (drożdżówki), słodzone gazowane napoje. Soki owocowe zastąp wodą mineralną. Białe pieczywo zastąp razowym/żytnim. Unikaj słodzonych, owocowych deserów mlecznych, a zastąp je naturalnymi jogurtami, mlekiem, kefirem, naturalną maślanką.
Nie spożywaj płatków śniadaniowych na bazie płatków kukurydzianych z dodatkami, lepiej jest zastąpić je owsianymi lub żytnimi.

Staraj się jeść regularnie, nie pojadaj między posiłkami. Codziennie spożywaj ok. 4-5 małych posiłków, nigdy nie zapominając o I i II śniadaniu.

Pozdrawiam

Dietetyk w poradni dietetycznej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy