Jaka dieta dla 12-latki?

Czy to prawda, że dziewczyny nie mają chłopaka w wieku 12 lat, bo są grube? Zauważyłam, że tylko chude mają chłopaków w tym wieku. Proszę o ocenę, czy jestem gruba. Mam 12 lat i ważę 62 kg i mam 160 wzrostu. Jaką dietę bym mogła zastosować? Bym chciała być chuda, tak bym chciała ważyć 48 kg lub 49 kg. Tak bym chciała schudnąć od 14-15 kg. Jak tego dokonać? Ile miesięcy to zajmnie. Czy dieta kopenhaska będzie dla mnie dobra? Proszę o odpowiedź jak najszybszą. Pozdrawiam serdecznie i przepraszam za kłopot, jaki sprawiłam Państwu.
KOBIETA, 12 LAT ponad rok temu

Czy dieta cud istnieje?

Wiele osób, które chciałyby schudnąć, liczą, że w końcu trafią na cudowną dietę. Chcą zrzucić zbędne kilogramy bez zbędnego wysiłku. Czy to możliwe? Obejrzyj film i sprawdź.

Witam!

ZDECYDOWANIE odradzam głodówki i diety typu kopenhaska. Utrata masy ciała jest szybka, ale krótkotrwała. Ryzyko efektu jo-jo jest znaczne. Co więcej, podczas ich stosowania mogą pojawić się komplikacje zdrowotne.

Twoje BMI wynosi 24,2. Masz nadwagę. Odchudzanie rozpoczęłabym od wizyty u lekarza, który stwierdzi, czy Twój organizm funkcjonuje prawidłowo oraz czy nadmiar kilogramów powstał jedynie na tle nieprawidłowej diety i niewielkiej aktywności fizycznej, czy też przyczyna jest inna (np. zmiany hormonalne).

Warto także wykonać podstawowe badania, aby sprawdzić, czy możesz stosować dietę i jaka powinna być (np. przy anemii/niedokrwistości związanej z niedoborem żelaza, konieczne będzie zwiększenie udziału tego pierwiastka w diecie).

To, co możesz zrobić, to wyeliminować "bomby kaloryczne": cukier dodawany do kawy i herbaty, kolorowe, słodzone napoje gazowane i soki z dodatkiem cukru, tłuste wędliny, serki topione, serki typu fromage, feta, sery żółte, tłuste, zawiesiste zupy (śmietanę można zastąpić np. jogurtem 0%), tłuste placki, kotlety, kluski, fast foody, ciasta, ciasteczka, smażone potrawy (zwłaszcza w panierce, która chłonie tłuszcz jak gąbka).

Zwiększ także aktywność fizyczną.

W Twojej diecie powinny znaleźć się codziennie:
- produkty zbożowe,
- produkty mięsne/nasiona roślin strączkowych/jaja/ryby (wymiennie),
- warzywa,
- owoce,
- tłuszcze,
- produkty mleczne.

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty